Unilever: ‘Jaaromzet vega(n) verhogen naar 1 miljard’

Het concern stelt nieuwe ambitieuze doelen op gebied van voeding van de toekomst.

Vegetarische Slager

Unilever wil binnen de komende vijf tot zeven jaar meer plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven verkopen. Het scherpt zijn jaarlijkse omzetdoel voor die productcategorieën aan tot een miljard euro. Het bereiken van deze doelstelling zou een vervijfvoudiging betekenen. De groei moet komen uit de uitrol van De Vegetarische Slager en de uitbreiding van het aantal vegan alternatieven van merken als Hellmann’s (mayonaise), Magnum en Wall’s/OLA (ijs). Dat maakt het FMCG-concern woensdag bekend.

Advertentie
advertisement

Waste

Daarnaast kondig Unilever aan dat het de voedselverspilling in zijn directe wereldwijde activiteiten van fabriek tot schap voor 2025 gehalveerd wil hebben. Eerder zegde het concern toe dat doel in 2030 te halen, nu wordt een hogere versnelling ingeschakeld. Bovendien wil Unilever het aantal producten dat voedzame voeding levert verdubbelen tegen 2025. Unilever doelt hiermee op producten met een ruime hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten of micronutriënten zoals zink, ijzer, omega-3 en jodium. Ook gaat het verder op het ingeslagen pad van reductie van zout en suiker.

De doelstellingen maken deel uit van het woensdag gepresenteerde wereldwijde 'Future Foods' programma. Unilever: ‘Dit programma richt zich op twee kerndoelen: mensen helpen over te stappen op gezondere voeding en de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen verminderen.’

Reductie reductie

85% van het Unilevers wereldwijde voedingsmiddelenportfolio zal consumenten helpen hun zoutinname te verminderen tot maximaal 5 gram per dag, tegen 2022.1

 

95% van het verpakte ijs van Unilever zal in 2025 niet meer dan 22 gram aan suiker en 250 Kcal per portie bevatten. Dit komt bovenop de kinderijsjes van het bedrijf, die sinds 2014 max 110 Kcal bevatten.

 

Vegetarische Slager

Een kleine twee jaar na de overname van De Vegetarische Slager in 2018 is het plantaardige vleesmerk verkrijgbaar in meer dan 30 landen. Vorig jaar werd het bedrijf geselecteerd als leverancier van de plantaardige Whopper en Nuggets van Burger King in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie