Unilever zoekt 'next digital agency'

Unilever lanceert GoGlobal, een programma met als doel innovatieve digitale ondernemingen die klaar zijn voor internationale expansie te koppelen aan zeven van Unilevers vlaggenschipmerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met het programma wil Unilever digitale bureaus &;die klaar zijn voor expansie&; de kans bieden om de sprong te maken naar internationale groei. Daartoe investeert het concern honderdduizend dollar in cash, mentorship en organisatorische ondersteuning, in ruil voor een op maat gesneden digtaal platform voor een van de merken.

&;Dagelijks maken meer dan 2 miljard mensen in 182 landen gebruik van onze produkten. Die mondiale aanwezigheid van onze merken, maakt dat wij bij uitstek in staat zijn om kleinere bedrijven te helpen bij hun expansie naar nieuwe markten,&; zegt Unilevers senior Vice President marketing Marc Mathieu.

Bedrijven die aan het programma willen deelnemen, moeten kunnen aantonen dat ze een &;proven technology&; hebben draaien in tenminste één markt, die ze met GoGlobal willen uitrollen naar andere markten. Het programma focust op drie digitale terreinen, te weten: content, mobiele en &;connected devices

&;We zien veel opwindende digitale marketening bedrijven die het potentieel hebben om snel uit te groeien tot wereldspelers. Go Global helpt ons de beste eruit te pikken,  intensief met ze samen te werken en  te helpen hun activiteiten naar het volgende niveau te tillen,&; zegt Olivier Garel, Managing Director, Unilever Ventures.

De zeven merken die zijn geselecteerd voor het Go Global programma, zijn: Unilever, Clear, Surf, Magnum, Flora/Becel Pro.Activ, Hellmann’s en Vaseline.

kan tot 17 januari. Uit de aanmeldingen wordt een shortlist samengesteld van bedrijven, die zullen worden uitgenodigd voor een pitch tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. De pilots zouden dan ergens in het tweede kwartaal volgend jaar moeten beginnen

Advertentie
advertisement
Advertentie