Van Gogh Museum kiest voor Floral Street als eerste 'parfumpartner'

De organisaties willen samen een wereldwijd publiek enthousiasmeren voor de combinatie van de zogenoemde ‘fine art and fine fragrance’.

Van Gogh Museum kiest voor Floral Street als eerste 'parfumpartner'

Het duurzame Britse merk Floral Street wordt parfumpartner van het Van Gogh Museum. Beide organisaties hopen met de samenwerking een wereldwijd publiek te enthousiasmeren voor de combinatie van de zogenoemde ‘fine art and fine fragrance’, volgens het museum als eerbetoon aan het werk van Vincent van Gogh.

Advertentie
advertisement

Licentiepartnerschap

De samenwerking tussen Floral Street en het Van Gogh Museum moet het  internationale publiek de kans bieden om te ontdekken hoe Van Goghs passie voor de natuur de basis vormt voor de creatie van duurzame geuren.

De eerste lijn van het aangekondigde vier jaar durende licentiepartnerschap wordt in augustus 2021 gelanceerd. De geuren en de designs van bloemen in deze eerste lijn zijn volgens Michelle Feeney, oprichter van Floral Street, geïnspireerd op de schoonheid en het optimisme van een van Van Goghs beroemdste meesterwerken.

'Gedeelde liefde'

Feeney, zegt verder dat Floral Street het eerste parfummerk is dat is gekozen ‘Ik ben voor een samenwerking met het Van Gogh Museum. ‘We delen, met het museum en de werken van Van Gogh een liefde voor de natuur en het vinden van schoonheid in het alledaagse. Door deze samenwerking zijn we in staat om ons verhaal op een nieuwe manier te vertellen, waarbij de schoonheid van kunst met die van parfum samenkomt.’ 

'Divers publiek inspireren'

Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum, vertelt dat beide partijen met de samenwerking een nieuwe manier willen creëren om de kunst van Van Gogh te beleven. ‘Het is onze missie om om een divers publiek te inspireren, met oog voor toekomstige generaties.’

Lees ook: Robijn verleidt reizigers met naar Zwitsal geurende abri’s

Advertentie