Waarom Bol.com zijn Select-abonnement 20 procent duurder maakt

De e-commercereus voelt zich door marktomstandigheden genoodzaakt om zijn abonnement voor het eerst in prijs te verhogen.

'De winkel van ons allemaal'
Shutterstock

Bol.com verhoogt per 16 augustus de prijs van zijn Select-jaarabonnement met twee euro, oftewel twintig procent. Dat communiceert het bedrijf per e-mail aan klanten. De prijsstijging van 9,99 naar 11,99 euro per jaar is volgens de e-commercereus noodzakelijk omdat de transport- en brandstofkosten in de afgelopen periode gestegen zijn. De effecten van die prijsverhogingen vertalen zich dus door naar de consument. Bol.com geeft aan dat de prijsverhoging alleen geldt voor Select-abonnees wiens abonnement na 16 augustus verlengd wordt en wie na 16 augustus een abonnement afsluit. Dat meldt het bedrijf op Twitter.

Select levert meer gemak en punten

Het Select-abonnement van Bol.com bestaat inmiddels vijf jaar, is optioneel en biedt abonnees diverse voordelen. Zo betalen klanten geen bezorgkosten, ongeacht de bestelwaarde, kunnen ze kiezen uit meer aflevermogelijkheden en hebben ze toegang tot exclusieve kortingsdeals. Bol.com kan indien gewenst ook retourpakketten thuis ophalen en geeft punten bij iedere bestelling. De abonnee kan die punten inzetten voor meer voordelen.

Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Bol.com, houdt voor zich hoeveel Nederlanders een Select-abonnementen afnemen. In november 2021 zei het bedrijf alleen dat het aantal Select-abonnees sinds 2019 jaarlijks met tachtig procent groeit en dat dergelijke klanten honderden euro's per jaar meer uitgeven op Bol.com dan niet-abonnees. In 2025 moet het aantal Select-abonnees verdubbeld zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie