Webshop V&D Online zet hard in op prijs

Het webwarenhuis zegt zijn productassortiment toe te spitsen ‘merken voor minder’.

Prijzencircus

Mode (vrijetijds- en sportkleding), schoenen, sportartikelen en woninginrichting, dat zijn de categorieën waar VD.nl zich vanaf nu uitdrukkelijk op gaat richten. Misschien belangrijker nog: de positionering ‘merken voor minder’, aanbiedingen en koopjes, wordt aangescherpt. Volgens Alexander van Slooten, directeur V&D, waren de genoemde productgroepen van oudsher de kracht van het warenhuis. ‘V&D was vooral geliefd om zijn goede prijs-/kwaliteitverhouding en aantrekkelijke kortingsacties, zoals “Prijzencircus”.'

Circus

Van Slooten realiseert zich wel dat V&D online relatief (zeer) klein blijft, vergeleken bij grootmachten als Wehkamp, Bol en Zalando. Door de beperkte omvang kon V&D veel minder adverteren, minder klanten lokken met loyalty-systemen en minder betere afspraken afdwingen met leveranciers. Desondanks zegt Van Slooten met de aangescherpte focus op ‘value for money’ beter aan te willen sluiten op de nieuwe prijsbewustheid van de hedendaagse consument. ‘VD.nl zal vanaf nu ook steeds vaker met V&D Prijzencircus naar buiten treden.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie