Premium

Wunderkind heet nu Wunder en daar is Wunder 'helemaal niet blij mee'

De eigenaar van Wunder gaat een brief naar Wunder(kind) sturen met het verzoek om te stoppen met de naam.

Afbeelding: Shutterstock

Performance marketingbureau Wunderkind heeft na het verliezen van een rechtszaak tegen Wonderkind zijn naam in de Europese Unie veranderd in Wunder. Alef de Jong, oprichter van het Amsterdamse branding bureau Wunder, geeft desgevraagd tegenover Adformatie aan daar 'helemaal niet blij mee te zijn'. 'Wij hebben sinds 2014 handelsnaamrecht en een branchegenoot met dezelfde naam leidt tot verwarring. We zullen Wunder(kind) dan ook verzoeken te stoppen met het voeren van de naam Wunder.'

Van Wunderkind naar Wunder

Wonderkind, een bedrijf dat advertentiesoftware ontwikkelt voor vacatures, is eerst met Wunderkind in gesprek gegaan over de bijna identieke namen. Wonderkind is al langer in Nederland actief, Wunderkind sinds begin vorig jaar. Omdat de gesprekken op niets uitliepen, startte Wonderkind een rechtszaak vanwege zorgen over verwarring onder (potentiële) klanten. Er werd een naamswijziging geëist. De rechtbank ging hier in mee, waarna Wunderkind besloot om in de Europese Unie verder te gaan als Wunder. De bedrijfswebsite is nu ook te vinden op Wunder.com.

Wat vindt branding bureau Wunder uit Amsterdam met de bedrijfswebsite Wunder.nl van die naamswijziging, vroeg een lezer van Adformatie zich af onder het betreffende artikel.

'Raar en jammer dat ze niets geleerd hebben'

Alef de Jong van Wunder zegt tegen deze website dat bekenden hem al snel op het artikel attendeerden. Schriftelijk laat hij weten: 'De lead van jullie bericht: 'Klanten kunnen verward raken door de naamgeving, zo heeft de rechter besloten' gaat ook op voor de naam Wunder. Raar en jammer dat ze niets geleerd hebben van het geschil met Wonderkind. Een eenvoudige zoektocht (internet of handelsnaamregister) had dit kunnen voorkomen. We zijn ook niet geheel onbekend in de markt, werken al jaren voor mooie A-merken zoals RTL, RedBull, CliniClowns, Trust en Greetz. Wij hebben sinds 2014 handelsnaamrecht en een branchegenoot met dezelfde naam leidt tot verwarring. We zullen Wunder(kind) dan ook verzoeken te stoppen met het voeren van de naam Wunder.'

Wunder(kind) is door Adformatie om een reactie gevraagd, maar heeft hier nog geen gebruik van gemaakt. Als een reactie volgt, wordt die aan dit artikel toegevoegd.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie