'Zakelijk SMS wereldwijd in de lift'

Het consumenten gebruik van SMS is al een tijd lang tanende door services als What's App, maar volgens de SMS branche wordt de Short Message Service (SMS) een steeds belangrijker communicatiemiddel in notificatie, authenticatie, transactie en interactie. Bijvoorbeeld voor internet bankieren en parkeergeld betalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om aan te geven dat SMS juist de toekomst heeft lanceerde de SMS-branche vandaag haar eigen website . Een informatief en inspirerend overzicht van alle voordelen die SMS te bieden heeft, met name bedoeld voor marketeers, veiligheidsexperts, ICT-professionals, HRM adviseurs en iedereen voor wie een snel en betrouwbaar bereik van haar doelgroepen belangrijk is.

Een van de promotors van de website is Jeroen van Glabbeek, medeoprichter van SMS-specialist CM in Breda. “Overheden, multinationals, goede doelen en media zijn afhankelijk van SMS. Het is eigenlijk vreemd dat tot nog toe geen enkele website zich heeft gespecialiseerd in artikelen over de toepassingen van SMS”, stelt Van Glabbeek. “Je staat er bijna niet meer bij stil dat iedereen SMS gebruikt. Vergelijk het met elektriciteit: je weet niet wat je mist, tot je het niet meer hebt.”

Facts & Figures:

  • Aan het eind van 2012 waren er wereldwijd meer dan 6,1 miljard mensen met een mobiel;
  • Slechts 1 op de 6 mobiele telefoons kon online message services gebruiken;
  • Iedereen met een mobiele telefoon kan SMS ontvangen en versturen;
  • Naar verwachting worden eind 2016 9,6 triljard SMS’jes verstuurd.

schrijf ik op MobileMarketing.nl over de nog steeds grote voordelen van SMS om in te zetten als B2C marketing tool. SMS.nl richt zich vooral op de zakelijke inzet van SMS.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie