1 Gouden, 2 Zilveren en 3 Bronzen Pencils en 7 Merit Awards voor Nederland op afsluitende One Show avond

J. Walter Thompson wint met The Next Rembrandt in totaal 7 Pencils.

Tijdens de 44ste uitreiking van de Pencils van The One Club for Creativity in New York City vrijdagavond wonnen J. Walter Thompson, met The Next Rembrandt, en MediaMonks met Unfairy Tales en You Land One Show Pencils.

 

In de categorieën cross-platform, film, intellectual property, interactive, mobile, radio, social influencer marketing, social media, en UX/UI werden 243 Pencils uitgereikt – 70 goud, 75 zilver en 98 brons – aan winnaars uit 23 landen. In totaal waren er 21,844 inzendingen uit 73 landen.

J. Walter Thompson won met The Next Rembrandt goud en zilver in de categorie cross-platform (voor respectievelijk Experiential – Installations en Innovation in Cross-Platform – Integrated Branding) en zilver en brons in de categorie interactive (voor Websites en Craft – Dynamic Data Visualization).

MediaMonks ontving brons in de categorie interactive (Craft – Visual Effects / Animation) met Unfairy Tales voor Unicef in opdracht van 180LA en interactive (Craft – Gaming) met You Land voor Old Spice in opdracht van Wieden+Kennedy. MediaMonks kreeg daarnaast nog 5 Merit Awards: 2 voor Unfairy Tales, voor Webers virtuele barbecue-ervaring, IKEA Passport Challenge en AR-game Disney’s Pete’s Dragon. TBWA\Neboko kreeg 2 Merit Awards voor McTrax en Holland Casino Tram Roulette.

Bij elkaar wint Nederland dit jaar bij de One Show gedurende Creative Week in New York 2 Gouden, 4 Zilveren en 6 Bronzen Pencils en 14 Merit Awards.

Best of Show, oftewel de ‘Grand Prix’, ging naar The Refugee Nation voor Amnesty International door Ogilvy/New York: 10 vluchtelingen participeerden aan de Olympische Spelen in Rio onder  een eigen vlag. De ‘campagne’ won zowel Best of Design als Best of Cross-platform.

 

Best in Discipline

Dit waren de Best in Discipline winnaars in de betreffende categorieën, met onderaan de overall winnaar:

Cross-platform: “The Refugee Nation” voor Amnesty International door Ogilvy/New York.

Film: “We’re the Superhumans” voor Channel 4/Rio Paralympics door 4Creative/London + Blink/London.

Intellectual property: “Roam Delivery” for Volvo Cars by Ogilvy PR/London + OgilvyOne/London.

Interactive: “Field Trip to Mars” voor Lockheed Martin door McCann/New York.

Mobile: “The Swedish Number” voor Swedish Tourist Association door INGO/Stockholm + Grey PR&Activation/New York + Cohn&Wolfe/Stockholm. Jurylid Alan Kelly over de winnaar. Ook jurylid Kitty becommentariëert de Best of Mobile.

Radio: “A War of Words – Anniversary Forgotten” voor Netflorist door FCB Joburg/Johannesburg + Hey Papa Legend/Johannesburg.

Social media: “Check Before It’s Removed” voor Pink Ribbon Deutschland door DDB Group Germany/Berlin.

UX/UI: “Reword” voor Headspace door Leo Burnett/Melbourne + Studio Pancho/Melbourne.

 

Hier de winnaars van vrijdag.

En hier een lijst van alle winnaars.

 

Overal winnaars

Agency of the Year: McCann/New York

Network of the Year: Ogilvy & Mather

Independent Agency of the Year: Droga5

Client of the Year: Lockheed Martin

Holding Company of the Year: Omnicom

De Penta Pencil (voor klantbureau-relatie) tenslotte ging naar: Wieden + Kennedy en Nike, en TBWA\Media Arts Lab en Apple. Alsof dit niet het allerbelangrijkste is.

 

De complete rankings kun je hier bekijken.

 

The Refugee Nation-vlag

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie