Premium

ABN Amro houdt mediapitch

De bank is nu klant bij UM (IPG Mediabrands).

ABN Amro heeft inmiddels de uitnodigingen aan mediabureaus verstuurd. Ook UM krijgt een uitnodiging.

Woordvoerder Karen de Vries van ABN Amro bevestigt dat de bank gaat pitchen. 'Het is juist dat ABN Amro zich oriënteert op een nieuw bureau voor media en dat het huidige bureau UM daarin wordt meegenomen.'  

Ze licht toe: 'Het medialandschap is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Dat, in combinatie met de toenemende digitale ambities, maakt dat we ons opnieuw oriënteren.' 

UM werkt vijf jaar voor ABN Amro.  

Reorganisatie
Er is momenteel een reorganisatie bij ABN Amro, ook op de marketingafdeling. Per 1 juli kent de marketingcommunicatie bij ABN Amro een andere structuur. 

Ook pitch ING
Ook een andere Nederlandse bank, ING, oriënteert zich bij mediabureaus. In februari werd bekend dat het om een internationale pitch gaat die ook voor Nederland geldt. Hier is Mindshare (GroupM) het mediabureau van ING.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie