Premium

Challenger brand Tele2 niet gekild na overname door T-Mobile

Deutsche Telekom neemt een meerderheidsbelang in het Nederlandse Tele2. Niet met de bedoeling om het merk af te voeren.

Telecomproviders Tele2 en T-Mobile Nederland gaan in Nederland onder een dak verder. Daartoe neemt T-Mobile Nederland het Nederlandse deel van Tele2 over. Het moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, houdt een belang van 75 procent in de ontstane constructie, de Zweedse Tele2-moeder 25 procent. De drijfveer is om beter in staat te zijn de concurrentie aan te gaan met grote concurrenten KPN en VodafoneZiggo. Want, ‘die vormen een machtsblok.’

Goed nieuws, maar niet voor iedereen
Søren Abildgaard
, ceo T-Mobile Nederland, zegt over de fusie: 'This is really a great thing, if you're not KPN or Vodafone...' Zie video met Abildgaard hieronder:

 

 

4,3 miljoen
De bedrijven gaan verder onder de vlag van T-Mobile, met als doel ‘het verder openbreken van de Nederlandse telecommarkt’. Volgens de woordvoerder van T-Mobile Nederland, Femina Dolfsma, worden de merken T-Mobile en Tele2 niet samengevoegd tot één. Door de overname ontstaat een powerhouse met drie merken; ook Ben behoort tot het merkenportfolio. Gezamenlijk heeft de combinatie een klantenbestand van 4,3 miljoen abonnees.

5G
Klanten van Tele2 krijgen door de bundeling van krachten onder meer toegang tot het snelle 4G-netwerk van T-Mobile. Daarnaast is er meer geld beschikbaar om te financieren, zoals het nog snellere 5G-netwerk.

Banen
De fusie moet binnen drie jaar op jaarbasis 150 miljoen euro aan besparingen opleveren. Dat dat banen gaat kosten laat zich raden, maar daar laat Tele2-topvrouw Allison Kirkby zich niet over uit. De deal moet eerst nog wel goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten. De verwachting is dat de fusie in de tweede helft van 2018 wordt afgerond.

Beeld afkomstig uit commercial Tele2

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie