Premium

Gevalletje beter goed gejat dan slecht bedacht?

Zlatan Ibrahimovic blijkt niet de eerste atleet die zijn torso vol met namen liet tatoeëren voor een campagne voor een goed doel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een minder bekende hardloper ging hem voor, in een door McCann in Lissabon ontwikkelde campagne voor Amnesty International in Portugal.

Het idee is even simpel als mooi en passend bij de doelstelling die de campagnemakers voor ogen hadden: de grootste handtekeningendatabase voor mensenrechtenpetities ter wereld realiseren. 

De commercial ging in juli 2013 on air:

 

Zouden de makers (bij het Zweedse Forsman & Bodenfors) van &;805 million names-Zlatan Ibrahimovic&;-commercial voor het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties de Portugese Amnesty-film uit 2013 gezien hebben voordat ze met de ex-Ajacied aan de slag gingen? Kijk en vergelijk:

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie