ING komt met verticale commercial, speciaal voor de mobiel

ING claimt ‘de mobielste bank van Nederland’ te zijn.

Omdat Nederland mobieler is dan ooit, hebben we een bank nodig die minstens zo mobiel is, zegt ING. We bestellen immers een taxi met Uber, reserveren een kamer met Airbnb of luisteren muziek met Spotify. ‘We doen het allemaal met onze smartphone.’

Lees hier &;&;, een interview met Louise Meijer, hoofd marketingcommunicatie bij ING, over hoe de bank positionering van &;voorop lopen&; gestalte geeft.

 

Om die boodschap over te brengen, ontwikkelde J. Walter Thompson Amsterdam een campagne over ‘de mobielste bank van Nederland’ (full credits onderaan). De commercial laat zien hoe de innovaties van ING een rol spelen in de mobiele levensstijl van Nederlanders. ING: ‘Van supersnel rekeningen delen tot contactloos betalen met je mobiel.’

De campagne wordt dan ook primair gelanceerd via de smartphone. Centraal staat namelijk een verticale commercial, die speciaal is gemaakt voor je mobiel.

‘Dat vraagt om de mobielste bank van Nederland’, zegt ING in de commercial, ‘De bank waarmee je eenvoudig geld overmaakt, supersnel rekeningen deelt en contactloos betaalt met je mobiel.’

Credits
Campagnetitel: ‘De mobielste bank van Nederland
Opdrachtgever: ING Nederland
Lancering: 22 augustus 2016
Manager branding: Louise Meijer
Senior communicatiemanager: Mirjam Smit
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam / JWT Retail
Creative directors: Maarten Vrouwes / Friso Ludenhoff
Creative concept: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis, Mark Peeters, Robert Nelk
Senior art director: Chris Sant
Senior copywriter: Dieuwer Bulthuis
Productie: New Ams Film Company
Post/VFX: Hectic Electric / Circus Family
Director: Henk Loorbach
Geluid: Studio Alfred Klaassen
Media: Mindshare
Business planning director: Sanne Küpers

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie