Premium

Linda Boks vertrekt bij Zenith

De ceo verlaat na lange tijd het mediabureau.

Boks meldde vanochtend haar vertrek aan haar collega&;s. Ook de klanten zijn inmiddels ingelicht.

Linda Boks werkte lange tijd - 25 jaar - bij Zenith (en voorgangers) dat tot het Publicis-netwerk behoort. Boks werd elf jaar geleden ceo van het mediabureau.

Publicis One
Boks&; vertrek houdt verband met de start van Publicis One, dat onlangs in Nederland werd opgetuigd. Publicis Groupe kondigde in december vorig jaar aan internationaal met Publicis One te willen beginnen. Dat moet een &;House-of-Brands&; worden met alle merken onder één dak. Johan Parmentier is ceo Publicis One in België en Nederland. Het managementteam bestaat verder uit Dirk van den Bosch, ceo DigitasLBi, Cornelie Weller, ceo Starcom en cfo Astrid Furlan.

Cornelie Weller wordt naast Starcom ook eindverantwoordelijk voor Zenith. Het managementteam van Zenith zal het bureau operationeel gaan leiden.

&;Logisch moment&;
Boks meldt: &;De contouren van de nieuwe Publicis One organisatie in Nederland worden steeds duidelijker. De eerste integratiefase om vanuit de verschillende bureaumerken een sterke gezamenlijke propositie te maken, is nu achter de rug. Reden om de toekomst van Publicis One met vertrouwen tegemoet te zien. Dat maakt het voor mij ook een logisch moment om na te denken over mijn eigen toekomst. Ik heb de afgelopen 25 jaar met veel plezier en voldoening bij ZenithOptimedia en haar voorlopers Media Matters en MI Media Independent gewerkt. Ik heb het team zien groeien van pragmatische paid mediaspecialisten naar resultaatgerichte communicatieprofessionals en het bureau zien groeien van een lokale challenger naar een toonaangevend netwerkbureau.

AMMA’s, ‘mijn’ Effie, brancheverenigingen en besturen, groeispurts door gewonnen pitches, jureren, specialiseren en lokaal adapteren, cross sell, consolideren en transformeren: alles is voorbij gekomen. Trots ben ik op de mooie bijdrage die ik daar al die jaren aan heb mogen leveren.

ZenithOptimedia is nu als geïntegreerd onderdeel van Publicis One in een nieuwe fase terechtgekomen. Voor mij een prachtig moment om te besluiten iets anders te gaan doen. MVO Media Verantwoord Ondernemen is – blijft! – een van mijn stokpaardjes en daarom is het evident dat mijn toekomst raakvlakken zal hebben met media en communicatie. De komende maanden neem ik de tijd dat te ontdekken.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie