Mindshare: Advertenties hebben op Spotify grotere impact dan op radiozenders

Voor het onderzoek zijn negen campagnes van merken uit verschillende productcategorieën geëvalueerd, waarbij zowel reguliere radio als Spotify is ingezet.

Mindshare deed onderzoek naar de toegevoegde waarde van Spotify in de radiomix. Voor het onderzoek is gebruikgemaakt van passieve meting, zodat men precies kan nagaan of iemand contact heeft gehad met de campagne op Spotify en met welke frequentie.

Toegevoegd bereik
Volgens het mediabureau hebben advertenties op Spotify een grotere impact dan dezelfde advertenties op reguliere radiozenders. Naast deze hogere impact voegt Spotify 6 procent bereik toe aan een gemiddelde radiocampagne, met een totaal bereik van 16 procent. Het platform is verder bij uitstek geschikt om millenials te bereiken, zo komt ook naar voren. Toegevoegd bereik van Spotify is 10 procent onder deze doelgroep en Spotify heeft ook minder contacten nodig onder deze doelgroep om impactvol te zijn.

Mariette Huber, audio lead NL bij Spotify: &;Met dit onderzoek hebben we kunnen aantonen dat Spotify naast toegevoegd bereik ook impact heeft. Hiermee hopen we een verschuiving te kunnen realiseren van radioplanning naar digitale audioplanning.&;

Yoka van de Paverd, exchange director Video bij Mindshare: &;Met dit onderzoek als bewijs voor de toegevoegde waarde van Spotify kunnen we weer een volgende stap zetten in het integreren van dit kanaal in de mediaplannen van onze klanten.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie