Premium

NPO Radio 2 marktleider, opmars Radio 10, 3FM daalt verder

De Top 2000 zorgt weer voor uitstekende luistercijfers NPO Radio 2 in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van NLO en GfK over de periode november/december die vanochtend bekend zijn gemaakt.

NPO Radio 2 komt in deze periode uit op een marktaandeel van 17,9 (was 15,4, index 116). Radio 538 verliest de toppositie, maar weet wel het marktaandeel te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder: 16,5 procent (was 15,0, index 110).

De nummer 3 Qmusic komt uit op 11,6 (was 13,4, index 87). Sky Radio blijft als 'Christmas Station' stabiel ten opzichte van vorig jaar met 11,1 procent (was 11,3, index 98). Opvallend is de stijging van Radio 10 naar 8,1 van 5,0 (index 162). 

3FM daalt verder in populariteit (ondanks het Glazen Huis) naar een aandeel van 6,7 procent (was 9,9, index 68). Bij Radio Veronica is er nog geen sprake van een Giel-effect met een daling van 6,1 naar 5,3 procent (index 87).

10+
In 10+ bestaat de top-3 uit NPO Radio 2 (dat fors stijgt in marktaandeel), Radio 538 en Sky Radio.

Alle cijfers staan hier 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie