PostNL komt met opvolger Valentijnskus: versturen met je geurtje

Joe Public herhaalt de Valentijns-campagne en breidt deze uit richting mannelijke verstuurders.

Het postbedrijf introduceert daarvoor de ‘Kuszegel’: een postzegel waarbij een kus zichtbaar wordt als je je eigen geurtje op de zegel sprayt. Op deze manier kunnen zowel mannen als vrouwen op de meest persoonlijke en intieme manier een Valentijnskaart versturen. 

Zowel de actie van vorig jaar (die prijzen won op de New York Festival en Cannes Lions en bij Eurobest drie awards won) als die van dit jaar werden ontwikkeld door Joe Public Take-Away Advertising.

Strategy director Jeroen van Eck: ‘Vorig jaar verviervoudigde het Valentijnsvolume door deze actie zonder enige vorm van ATL media en steeg zelfs het volume dat wel een postzegel bevatte. Dit jaar zijn onze verwachtingen nog groter, omdat we de doelgroep tweemaal zo groot maken door ook mannen als verstuurder te activeren. Met een postzegel die transformeert op basis van je eigen geurtje. Net als de kus vorig jaar, is dit wereldwijd nog nooit vertoond.’

De campagne gaat vandaag live met enkel een persbericht en online video. Daarin zien we dat het vorig jaar wel erg lastig was voor mannen om met een kus een Valentijnskaart te versturen. Maar dat lost de Kuszegel nu dus op.

De Kuszegels zijn vanaf vandaag gratis verkrijgbaar bij filialen van Primera en the Read Shop bij aankoop van een Valentijnskaart. Komende vrijdag kunnen alle Valentijnskaarten, zowel met een lippenstiftkus als met de Kuszegel, gratis verstuurd worden tot 17 uur ’s middags. Deze liefdespost wordt op zaterdag, de dag voor Valentijnsdag, bezorgd.

 

Credits
Klant: PostNL
Verantwoordelijk bij klant: Mark-Jan Pieterse, Joline Kool, Judith de Waardt, Renske Roes
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Creative director: Antoine Houtsma
Creatie: Maarten van Kempen, Sophia Strydom
Strategie: Jeroen van Eck
Account: Jolies van Rijn
Accountproducer: Denise Willigers
Prod. mij.: Joe Public
Regisseur: Susanne Opstal
Offline editor: Jorien Voogt
Postproductie: Synergique
DOP: Kasper de Bont
Geluid: Laura Solleveld
Muziek: Eren Önsoy

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie