Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA

Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Highway Rave op de A10

Brandstudio van DPG Media en StudioM lanceren in opdracht van automerk CUPRA een branded content-campagne in samenwerking met Audio Obscura. Centraal staat ‘Behind The Pulse’: een driedelige mini-docuserie over de Nederlandse dancepionier die bekendstaat om baanbrekende evenementen op iconische locaties, zoals het Concertgebouw, de fietstunnel onder het Rijksmuseum en recentelijk de Ring A10.

Gedeelde merkwaarden als fundament

De samenwerking tussen CUPRA en Audio Obscura komt voort uit gedeelde waarden: beide merken kiezen nooit voor de makkelijke weg en willen het anders doen dan anderen. CUPRA investeert internationaal al langer in elektronische muziek via CUPRA MUSIC en CUPRA MUSIC PULSE. De Highway Rave - een dance-event op de A10 ter ere van ‘Amsterdam 750 jaar’ - vormde een unieke kans om muziek en mobiliteit samen te brengen.

“Audio Obscura klopte bij DPG Media aan met een voorstel voor een partnership rondom de Highway Rave”, zegt Josefien Zwetsloot, Commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media. “Wat als we dat konden uitbouwen tot een grotere campagne samen met een merk als CUPRA, dat perfect past bij dit event op de snelweg? Met de kracht en het bereik van onze merken werd dat idee het begin van iets veel groters.”

Beeld, geluid en gevoel

Spanning is wat CUPRA en Audio Obscura verbindt. “Spanning vind je niet alleen op de dansvloer, maar juist ook achter de schermen”, zegt Tijmen van Rooijen, Creative bij Brandstudio van DPG Media. “Niet iedereen realiseert zich hoe spannend het is om een evenement te organiseren onder de Nachtwacht of andere plekken waar nooit eerder een feest is gegeven. Is de verf bijvoorbeeld wel bestand tegen de geluidstrillingen van de muziek? De spanning in de voorbereiding, maar ook de ontlading tijdens zulke evenementen willen we met deze mini-docuserie vastleggen in beeld, geluid en gevoel.”

Meerdere lagen: video, live verslag, branded artikelen en display

De mini-docuserie wordt gepubliceerd op NU.nl en Volkskrant.nl. Bovendien verzorgde NU.nl live verslag van de Highway Rave via een gesponsord liveblog. Daarnaast ontwikkelde Brandstudio van DPG Media artikelen op NU.nl en Volkskrant.nl, waarin de verhalen uit de video’s verder worden uitgediept. De campagne wordt versterkt met always-on display binnen het DPG Media-netwerk tot het Amsterdam Dance Event. Dit om de connectie met elektronische dancemuziek en CUPRA verder te laden.

De eerste aflevering van Behind The Pulse ging afgelopen zaterdag live en is hier te zien. Aflevering twee en drie verschijnen eind augustus en eind oktober.

Credits:
Klant: CUPRA
Strategie: Brandstudio van DPG Media en Essence Mediacom
Creatie: Brandstudio van DPG Media en StudioM
Productie: Since88

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in