Brandstudio van DPG Media en StudioM lanceren in opdracht van automerk CUPRA een branded content-campagne in samenwerking met Audio Obscura. Centraal staat ‘Behind The Pulse’: een driedelige mini-docuserie over de Nederlandse dancepionier die bekendstaat om baanbrekende evenementen op iconische locaties, zoals het Concertgebouw, de fietstunnel onder het Rijksmuseum en recentelijk de Ring A10.
Gedeelde merkwaarden als fundament
De samenwerking tussen CUPRA en Audio Obscura komt voort uit gedeelde waarden: beide merken kiezen nooit voor de makkelijke weg en willen het anders doen dan anderen. CUPRA investeert internationaal al langer in elektronische muziek via CUPRA MUSIC en CUPRA MUSIC PULSE. De Highway Rave - een dance-event op de A10 ter ere van ‘Amsterdam 750 jaar’ - vormde een unieke kans om muziek en mobiliteit samen te brengen.
“Audio Obscura klopte bij DPG Media aan met een voorstel voor een partnership rondom de Highway Rave”, zegt Josefien Zwetsloot, Commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media. “Wat als we dat konden uitbouwen tot een grotere campagne samen met een merk als CUPRA, dat perfect past bij dit event op de snelweg? Met de kracht en het bereik van onze merken werd dat idee het begin van iets veel groters.”
Beeld, geluid en gevoel
Spanning is wat CUPRA en Audio Obscura verbindt. “Spanning vind je niet alleen op de dansvloer, maar juist ook achter de schermen”, zegt Tijmen van Rooijen, Creative bij Brandstudio van DPG Media. “Niet iedereen realiseert zich hoe spannend het is om een evenement te organiseren onder de Nachtwacht of andere plekken waar nooit eerder een feest is gegeven. Is de verf bijvoorbeeld wel bestand tegen de geluidstrillingen van de muziek? De spanning in de voorbereiding, maar ook de ontlading tijdens zulke evenementen willen we met deze mini-docuserie vastleggen in beeld, geluid en gevoel.”
Meerdere lagen: video, live verslag, branded artikelen en display
De mini-docuserie wordt gepubliceerd op NU.nl en Volkskrant.nl. Bovendien verzorgde NU.nl live verslag van de Highway Rave via een gesponsord liveblog. Daarnaast ontwikkelde Brandstudio van DPG Media artikelen op NU.nl en Volkskrant.nl, waarin de verhalen uit de video’s verder worden uitgediept. De campagne wordt versterkt met always-on display binnen het DPG Media-netwerk tot het Amsterdam Dance Event. Dit om de connectie met elektronische dancemuziek en CUPRA verder te laden.
De eerste aflevering van Behind The Pulse ging afgelopen zaterdag live en is hier te zien. Aflevering twee en drie verschijnen eind augustus en eind oktober.
Credits:
Klant: CUPRA
Strategie: Brandstudio van DPG Media en Essence Mediacom
Creatie: Brandstudio van DPG Media en StudioM
Productie: Since88
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu