Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis Groupe Nederland zet nieuwe standaard voor merk activaties

In-house Brand Activations team pioniert in merkactivaties en storytelling gecombineerd met media.
Partner
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
merkactivatie Oral B ism Publicis Groupe
merkactivatie Oral B ism Publicis Groupe

Dit jaar zet Publicis Groupe Nederland vol in op creatieve merkactivaties die naadloos aansluiten op bredere mediacampagnes. Na een succesvolle soft-launch vorig jaar, maakt het in-house Brand Activations-team nu officieel zijn opwachting. Dit team combineert creativiteit, data, storytelling en strategische samenwerkingen om merken op een impactvolle manier onder de aandacht te brengen.

In een tijd waarin consumenten steeds minder ontvankelijk zijn voor traditionele reclame, worden vernieuwende, interactieve vormen van merkcommunicatie belangrijker dan ooit. De effectiviteit van traditionele media neemt af door een versnipperd medialandschap en veranderend consumentengedrag: mensen vermijden reclame, vertrouwen eerder op aanbevelingen en zoeken interactieve merkervaringen. Daarom zoeken merken naar vernieuwende manieren om écht contact te maken met hun doelgroep. Merkactivaties zoals influencer marketing, branded content, experiental marketing en PR spelen hierop in: ze zorgen voor meer interactie, vergroten de merkbetrokkenheid en maken de merkboodschap tastbaarder.

Onder leiding van Roy Boere richt het Brand Activations-team zich op het ontwikkelen van doordachte en impactvolle merkverhalen. Dankzij sterke connecties binnen media, journalistiek en de influencerwereld en toegang tot een hoop data weet het team precies waar en hoe een merk zich kan onderscheiden en activaties effectief kan laten doorwerken in media. Door merkverhalen te vertalen naar relevante content en activaties, creëren ze bereik en betrokkenheid bij de juiste doelgroep, wat cruciaal is in een tijd waarin consumenten steeds kritischer worden en merken authentieke interacties moeten bieden om op te vallen.

“Merken zoeken steeds vaker naar geïntegreerde media-oplossingen die verder gaan dan losse campagnes," zegt Roy Boere, Head of Brand Activations bij Publicis Groupe Nederland. "Nu de invloed van traditionele media afneemt, is het belangrijk om op een creatieve en directe manier met de doelgroep in contact te komen. Als onderdeel van een mediabureau hebben wij de unieke kracht om brand activations, of we het nu hebben over influencers, branded content of offline activaties, naadloos te laten aansluiten op de bredere media inzet van een merk. Wij creëren geen op zichzelf staande activaties, maar impactvolle merkervaringen die de doelgroep raken op de juiste momenten en kanalen. Zo zorgen we voor échte verbinding en maximale effectiviteit. En de recente sponsorring nominatie voor onze TENA-case is daar een mooi resultaat van.”

Toekomstgerichte merkactivaties

Met succesvolle cases als basis werkt het Brand Activations-team aan een reeks nieuwe projecten, waaronder een vernieuwende CGC-positionering en de verdere uitwerking van hun global contentproductieplatform in samenwerking met Boomerang, ook onderdeel van Publicis Groupe NL.

In 2025 blijft het team de grenzen verleggen binnen de groep en helpt het merken op innovatieve manieren verbinding te maken met hun doelgroep.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Thom Knobel

Wij van WC eend...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in