
Dit jaar zet Publicis Groupe Nederland vol in op creatieve merkactivaties die naadloos aansluiten op bredere mediacampagnes. Na een succesvolle soft-launch vorig jaar, maakt het in-house Brand Activations-team nu officieel zijn opwachting. Dit team combineert creativiteit, data, storytelling en strategische samenwerkingen om merken op een impactvolle manier onder de aandacht te brengen.
In een tijd waarin consumenten steeds minder ontvankelijk zijn voor traditionele reclame, worden vernieuwende, interactieve vormen van merkcommunicatie belangrijker dan ooit. De effectiviteit van traditionele media neemt af door een versnipperd medialandschap en veranderend consumentengedrag: mensen vermijden reclame, vertrouwen eerder op aanbevelingen en zoeken interactieve merkervaringen. Daarom zoeken merken naar vernieuwende manieren om écht contact te maken met hun doelgroep. Merkactivaties zoals influencer marketing, branded content, experiental marketing en PR spelen hierop in: ze zorgen voor meer interactie, vergroten de merkbetrokkenheid en maken de merkboodschap tastbaarder.
Onder leiding van Roy Boere richt het Brand Activations-team zich op het ontwikkelen van doordachte en impactvolle merkverhalen. Dankzij sterke connecties binnen media, journalistiek en de influencerwereld en toegang tot een hoop data weet het team precies waar en hoe een merk zich kan onderscheiden en activaties effectief kan laten doorwerken in media. Door merkverhalen te vertalen naar relevante content en activaties, creëren ze bereik en betrokkenheid bij de juiste doelgroep, wat cruciaal is in een tijd waarin consumenten steeds kritischer worden en merken authentieke interacties moeten bieden om op te vallen.
“Merken zoeken steeds vaker naar geïntegreerde media-oplossingen die verder gaan dan losse campagnes," zegt Roy Boere, Head of Brand Activations bij Publicis Groupe Nederland. "Nu de invloed van traditionele media afneemt, is het belangrijk om op een creatieve en directe manier met de doelgroep in contact te komen. Als onderdeel van een mediabureau hebben wij de unieke kracht om brand activations, of we het nu hebben over influencers, branded content of offline activaties, naadloos te laten aansluiten op de bredere media inzet van een merk. Wij creëren geen op zichzelf staande activaties, maar impactvolle merkervaringen die de doelgroep raken op de juiste momenten en kanalen. Zo zorgen we voor échte verbinding en maximale effectiviteit. En de recente sponsorring nominatie voor onze TENA-case is daar een mooi resultaat van.”
Toekomstgerichte merkactivaties
Met succesvolle cases als basis werkt het Brand Activations-team aan een reeks nieuwe projecten, waaronder een vernieuwende CGC-positionering en de verdere uitwerking van hun global contentproductieplatform in samenwerking met Boomerang, ook onderdeel van Publicis Groupe NL.
In 2025 blijft het team de grenzen verleggen binnen de groep en helpt het merken op innovatieve manieren verbinding te maken met hun doelgroep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeWij van WC eend...