Actiz beticht Consumentenbond van ‘kwetsend onderzoek’ ouderenzorg

Actiz is de strijd aangegaan met de Consumentenbond. Het beticht de bond ‘onvolledig en onnodig kwetsend onderzoek’ en beschadiging van de reputatie van de ouderenzorg. De cijfers van de Consumentenbond over de ouderenzorg zouden niet kloppen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In september van dit jaar publiceerde de Consumentenbond een onderzoek over de ouderenzorg. Meer dan de helft van de verzorgingshuizen zou bewoners ten onrechte kosten laten maken voor het ‘woonklaar’ maken van de woonruimte. Ook speciale bedden en bed- en linnengoed komen vaak onterecht voor rekening van de nieuwe bewoners.

Wederhoor
ActiZ liet als ‘wederhoor’ tegenonderzoek doen door Advisaris, een onderzoeksbureau dat volgens het persbericht van Actiz ‘onafhankelijk is’,  maar wel vaker onderzoek voor Actiz.

Kwetsend
Actiz constateert dat de Consumentenbond met zijn onderzoek ‘onvolledig en onnodig kwetsend is’: ‘Het blijkt dat de waarheid veel genuanceerder ligt. En dat is jammer, want dat de publicatie van de Consumentenbond leidde tot onnodige reputatieschade van de ouderenzorg.’

Informatievoorziening
Uit het vervolgonderzoek zou verder blijken dat de gebruikte informatie door de Consumentenbond in meer dan de helft van de gevallen niet volledig was.

De Consumentenbond heeft de cijfers en bevindingen van Actiz nog niet kunnen onderzoeken. ‘Maar in de managementsamenvatting hebben we al twee fouten gevonden, cijfers die niet kloppen. Ik weet niet of dat wat zegt over de verdere kwaliteit van het onderzoek. Daarop komen we vanmiddag met een reactie.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie