Communicatieprijs Brabant 2012 voor campagnes TU/e en Roze Maandag

De campagne Toekomstdromen van de Technische Universiteit Eindhoven en de Roze Maandag-campagne ‘Be Gay for a Day’ zijn de winnaars geworden van de Communicatieprijs Brabant 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat maakte voorzitter Pieter Hemels van de jury bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië op 3 januari jl. ‘Toekomstdromen’, ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Youngworks in opdracht van de TU/e, ontving de prijs in de categorie Effectief. ‘Be Gay for a Day’, gemaakt door het Tilburgse Scheepens Reclameadviseurs, behaalde de hoogste eer in de categorie Creatief.

De Communicatieprijs Brabant beleefde haar 17e editie en is een initiatief van (CCB). Een onafhankelijke jury heeft zich gebogen over in totaal 36 inzendingen. Daarvan gingen er half november acht door naar Meet the Jury, een tussenronde waarbij de inzenders hun campagnes komen toelichten en vragen van de jury moeten beantwoorden. Het publiek gaf via de site van de CCB nog twee inzendingen een wildcard. Een van de wildcards wist uiteindelijk door te dringen tot de finale.

Zowel in de categorie Effectief als in de categorie Creatief waren er drie finalisten. In de categorie Effectief waren dat, naast Toekomstdromen van TU/e, de Dutch Technology Week van Brainport (bureau: Bex Communicatie uit Eindhoven) en QuinnyCasters (bureau: GiDesign uit Waalre). In de categorie Creatief waren, behalve de Roze Maandag-campagne, de Familie Breburg Koopsoap van Wonen Breburg (bureau: Schwung Reclame uit Tilburg) en de campagne Mano Macchiato (bureau: Veldkamp Produkties uit Son) finalist.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie