Coolblue is de grootste held onder marketeers

Maar Tony’s Chocolonely komt er snel aan.

Ieder jaar vragen we het in onze Grote Marketing Enquete: wie is je marketingheld? En net als vorig jaar wijst de vakjury met een glimlach Coolblue aan als marketingtopper van 2016.

Heineken blijft de nummer twee, Tony’s Chocolonely stijgt met missie & stip naar plek drie.

Voor wie meer van cijfertjes houdt, hieronder de tabel, inclusief twee aardige details. De 26 procent van Coolblue weerspiegelt de niveaus die Apple ooit haalde – vroeger. Van de jongere marketeers noemen vier op de tien Coolblue als lichtend voorbeeld. Dat wordt bijna goeroeachtig – en lastig vast te houden. Vraag maar aan Apple…

Marketinghelden van het moment – in %
basis: allen per jaar

Het hele onderzoek vindt u terug in Tijdschrift voor Marketing nummer 11.
De Grote Marketing Enquete vormt de basis van , dat op 1 november weer wordt georganiseerd in het Concertgebouw in Amsterdam. Dit jaar onder andere met Henk-Jan Beltman (Tony&;s Chocolonely), Hanneke Faber (Ahold Delhaize) en Robert Bohemen (Blokker).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie