Dit zijn de 3 grootste communicatietalenten van 2019

Jury kiest finalisten voor Verkiezing CommunicatieTalent 2019: Marlon van den Besselaar, Stefan Meershoek en Robina Weermeijer.

Marlon van den Besselaar, Stefan Meershoek en Robina Weermeijer

Marlon van den Besselaar (Bex*communicatie), Stefan Meershoek (PGGM) en Robina Weermeijer (Boehringer Ingelheim) zijn gekozen tot finalisten van de Verkiezing van het CommunicatieTalent van 2019.

De selectiecommissie van Logeion stelde op basis van tips en voordrachten een longlist samen van acht talenten, die zichzelf twee weken geleden presenteerden. De jury nam het advies voor de top-3 over van de commissie.

Advertentie
advertisement

Marlon van de Besselaar

Marlon van de Besselaar van Bex*communicatie viel onder meer op door haar werk voor DSM Nederland, waarvoor ze met haar team in 2018 de campagne : ‘Ruimte voor jou’ ontwikkelde. Deze gaat in op het belang van duurzame inzetbaarheid en het ontwikkelen van ambities, levenskeuzes en hobby’s voor de DSM-medewerkers. Van den Besselaar was het creatieve brein hierachter. Ook is ze founder van Underground, een platform van millenials voor anders denken. Dit biedt tools en praktische adviezen die aansluiten bij het nu. Vanwege haar deelname heeft Noud Bex, oprichter van Bex*communicatie zich al voor de procedure teruggetrokken uit de jury van CommunicatieTalent 2019.

Stefan Meershoek

Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, bedacht en creëerde in 2018 de miniserie ‘ZorgisZó’, waarin medewerkers uit Zorg en Welzijn uitdagingen aangaan binnen een andere beroepsgroep in de sector. Deze serie laat zien wat mensen via het werk doen voor een betere wereld, waardoor beroeptrots ontstaat en waardering van mensen  buiten de sector. De bekendheid van het fonds onder jongere doelgroepen nam door de serie toe. In de gehele mini-serie valt het woord pensioen overigens slechts één keer. Meershoek heeft het concept en de strategie bedacht, ontwikkeld en uitgevoerd.

Robina Weermeijer

Robina Weermeijer, communications-manager bij Boehringer Ingelheim, verdiende haar finaleplaats voor haar innovatieve werk. Dat laat zich onder meer zien in de ‘Herkent u mij’-campagne waarvoor ze via de combinatie van geluid en beeld de zeldzame longziekte Longfibrose onder de aandacht wist te brengen. Onderdeel daarvan was een folder met een strookje klittenband aan de binnenkant. Dit bootst vrij nauwkeurig het geluid na dat je in de longen van een Longfibrose-patiënt hoort . De reacties van diverse longartsen en patiëntenorganisatie op de vondst waren enthousiast. Opmerkelijk was dat de folder en het geluid werden gebruikt in een nascholing voor verpleegkundigen met de vraag: ‘herkennen jullie dit’?

Vlog en finale

De finale heeft plaats op 20 juni en is onderdeel van C-Day 2019. De talenten maken voor de finale een vlog, presenteren deze en worden kort bevraagd door  Frénk van der Linden. De juryleden brengen daarna hun stem uit, evenals het publiek; de publiekstem telt voor één stem mee in de uitslag.

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ray
Nice one..Thank you for sharing https://www.myschoolbucks.xyz/
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie