Dit zijn de beste brand activations van september

De maand waarin uitlaatgassen in kunst worden omgezet, dikke Audi’s door de woestijn racen en vaders haren invlechten.

1. Audi – Airbnb - Desolation

Bureau: Venables Bell & Partners

Om het sponsorschap van Emmy Awards onder de aandacht te brengen, zocht Audi de samenwerking met huizensite Airbnb. Het resultaat is een erg coole pr-stunt, waarin avontuurlijke geesten een driedaagse droomreis kunnen winnen in de Rondolino Residence in Death Valley. De winnaars verblijven in een afgelegen villa in de woestijn bij Las Vegas met drie dagen lang de nieuwe Audi R8 voor de deur, plus maaltijden van een privé-chef en avontuurlijke activiteiten. De teaser video laat dit op een geweldige manier zien.

2. Tiger Beer – Air Ink

Bureau: Marcel Sidney

De inktzwarte uitlaatgassen van brommers, auto’s en fabrieken omzetten in inkt. En die inkt vervolgens uitdelen aan street artists die er waanzinnige werken mee maken. Dat is het idee achter Air Ink, een innovatieve mix van tech, sociaal engagement en advertising. Tiger Beer is de drijvende kracht achter Air Ink. De link met bier is niet overduidelijk, maar het merk steunt creativiteit, ideeën en passie op een geweldige manier. Bijzonder project dat terecht veel media krijgt. 

 

Pantene Dad-do 

Bureau: Grey 

Omdat we er geen genoeg van krijgen: Dad-Do. Bekende American footballspelers die hun dochters haar invlechten: met dit simpele idee veroverde Pantene de harten van heel veel Amerikanen. De campagne won al veel internationale awards en viel eind september nog eens in de prijzen bij de Amerikaanse   awards. De campagne is ontwapenend, draagt een fijne boodschap uit en is larger than life uitgedacht én uitgevoerd. Bekijk vooral even deze casestudy, die het hele verhaal vertelt. 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie