Premium

FOAM: 'Denk mee over een nieuw bereiksonderzoek'

Een aantal grote (media)partijen verenigd in FOAM nodigt de markt uit mee te denken over een nieuw crossmediaal, digitaal bereiksonderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

FOAM staat voor Future of Audience Measurement. De partijen die bij de eerste sessie, nu een jaar geleden, aanwezig waren: BVA, Google, NPO, De Persgroep PMA, RTL, Sanoma/SBS en TMG. 

FOAM komt deze week met een communiqué waarin het nadrukkelijk andere marktpartijen uitnodigt om aan te sluiten en mee te denken. PMA-directeur Johan Smit, Marc Stubbé, CCO van Sanoma en Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever, treden op als woordvoerders van het initiatief.
Dekker: ‘Media-exploitanten zijn niet meer de pure players, maar multimediaspelers. De discussie die we nu met FOAM willen voeren is een discussie vanuit kracht en geen diskwalificatie van de manier waarop we nu werken. Je wilt toekomstbestendig zijn, dus moet je andere initiatieven gaan ontwikkelen.’

De uitgangspunten van FOAM:
De toekomstige bereiksmeting is crossmediaal
De mediaconsument staat centraal
Het consumentenprofiel sluit aan bij de doelstellingen van online targeting
Adverteerders, media-eigenaren en media-adviesbureaus voelen zich gezamenlijk verantwoordelijk voor betrouwbare bereiksmetingen
Metingen zijn onafhankelijk van aanbieder en platform
Een kostenefficiënte wijze van meting en organisatie

In Adformatie , week 17 die vandaag verschijnt vertellen Smit, Stubbé en Dekker meer over FOAM.

 

Foto vlnr.: Marc Stubbé, Johan Smit en Harry Dekker.
Foto: Bart Dykstra

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie