A-merkfabrikanten mikken nu op schapruimte

Het enige wat A-merkfabrikanten nu nog kunnen doen, is betere schapruimte afdwingen. In ruil voor hun financiële bijdrage in de superoorlog. ‘En ze kunnen extra aandacht voor nieuwe producten vragen’, aldus een woordvoerster van de Stichting Merkartikel (SMA).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Fabrikanten en supermarkten zijn volgens de SMA met handen en voeten aan elkaar gebonden. Een keten als Albert Heijn wordt gezien als het uitgelezen podium voor de fabrikanten van A-merken. Dit komt niet alleen door zijn marktaandeel, maar ook door de ruimte die de AH-winkels geven aan nieuwe producten. Als een product daar slaagt, is succes verzekerd, stelt de SMA.

De fabrikant hoopt dat de reclames voor de goedkopere producten ook meer omzet opleveren. ‘Maar dat is nog de vraag’, aldus de woordvoerster van de SMA. ‘Tot nu lijkt het erop dat de omzetten alleen maar verschuiven.’

Inmiddels is de supermarktenoorlog zijn derde fase ingegaan. Het supermarktconcern C1000, eigendom van Schuitema, verlaagde gisteren als laatste grote superconcern voor de derde keer zijn prijzen. Dit keer van ongeveer tweehonderd producten. Ook maakt het bedrijf de tien meest verkochte vleesproducten goedkoper, zei een woordvoerder gisteren. Concurrerende ketens hebben volgens hem de afgelopen weken vlees ook al in prijs verlaagd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie