Albert Heijn viert Kerst zonder de A-merken

Voor de Kerst vallen de folders van de retailers in de bus. Vandaag die van Albert Heijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Bonus-krantje staat dit keer vol voor de Feestdagen van volgende week.

Wat valt op?

AH viert Kerst zonder de A-merken. Het is natuurlijk al langer aan de gang, maar dit keer is het wel heel erg extreem.

Ik ken nog de Kerst-tijd met de kalfsragout van Unox of de blik-ananas van DelMonte, maar die tijd is wel echt over.

Het is nu alleen maar AH Excellent wat de klok slaat. Nu was dat merk al in sommige categorieën het duurste wat je kon kopen, maar nu is het dak er helemaal af.

36 pagina's vol met Excellent Ovenklare Varkenshaas, Excellent Amuselolly's, Excellent Hertengebraad enzovoorts, enzovoorts.

Ik heb geteld: 116 producten staan er in totaal in. En pas echt helemaal achterin (zelfs na de bulkaanbiedingen) staan de eerste en enige A-merken: Bru Mineraalwater, Heineken Tapvat, Ocean Spray en Lipton thee. En twee Maggi-sauzen. Vijf A-merken. Dat is alles. De rest is allemaal huismerk en grotendeels Excellent.

Alleen de wijnen (8 producten) vallen hier nog buiten, maar in totaal staan er 87 AH Excellent-producten in deze Bonuskrant, zelfs de Hagelslag is Excellent en duur.

Vorige week waren de retailers met hun hoge verwachtingen van de verkopen met de Kerst.

AH zet duidelijk in op zijn eigen Excellentie.

De tijden zijn echt veranderd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie