‘Gebruik Bing van 1 naar 2 procent’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Search Engine Mediabureau Checkit en onderzoeksbureau geven in hun jaarlijkse aan, dat het gebruik van Bing langzaam groeit.

‘Opvallend dit jaar is de groei in gebruik en bekendheid van de Microsoft zoekmachine Bing.’

De term langzaam is zeker wel van toepassing: gebruik is van één naar twee procent gestegen.
De naamsbekendheid is wel wat sterker gegroeid. In 2010 was 24 procent van de Nederlanders bekend met Bing, in 2011 is dat gestegen naar 40 procent.

Deze verschuivingen gaan voornamelijk ten koste van Ilse, Altavista en Microsoft partner Yahoo!.
Onderstaande tabellen geven een overzicht van de topvijf zoekmachines van Nederland wat betreft gebruik en bekendheid.

Meest gebruikt %
Google 93 (-1)
Vinden 5 (+2)
Bing 2 (+1)
Yahoo! 0 (-1)
ilse 0 (-1)

Weleens gebruikt %
Google 93 (-3)
Vinden 7 (+1)
Bing 6 (+3)
Yahoo! 4 (-1)
ilse 3 (-2)

Geholpen bekendheid %
Google 97 (=0)
Yahoo! 65 (-2)
ilse 61 (-12)
Altavista 41 (-7)
Bing 40 (+16%)

Online zoeken in Europa versus de Verenigde Staten
In de Verenigde Staten wint Bing al langer terrein ten koste van Google. Google is in de VS nooit zo groot geweest als in Europa. Daar heeft Google een marktaandeel van 67 procent. Dit is een verlies van 10 procent ten opzichte van augustus 2010. ‘De dominante positie van Google in Europa vertoont nu ook enkele scheurtjes’, aldus de onderzoekers.

In het Verenigd Koninkrijk heeft Bing nu een marktaandeel van vier procent en is daarmee de snelst groeiende zoekmachine (Bron: Hitwise).
De samenwerking met Yahoo en de introductie van een nieuwe zoektechnologie lijkt voor Microsoft ook in Europa haar eerste vruchten af te werpen, aldus Checkit en RMI.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie