Goed leiderschap doet volgen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 22 november organiseert The Guardian in samenwerking met Unilever het, een live online debat waarin o.a. Paul Polman zijn visie zal geven op de mogelijkheden om consumenten te enthousiasmeren voor duurzaamheid.

Er wordt regelmatig beweerd dat marketing verantwoordelijk is voor het en andere maatschappelijke problemen. Blijkbaar heeft marketing een enorme invloed. Het is een vak dat attitudes en gedrag van mensen kan veranderen: zowel in negatieve als in positieve zin. Het is maar net welke intentie je hebt. Ik ben ervan overtuigd dat de kracht van marketing ook gebruikt kan worden om consumenten te inspireren tot duurzame gedragsverandering, zoals het thema van het debat is. En zo kan bijdragen aan duurzame ontwikkeling of het oplossen van maatschappelijke problemen.
Het is een strategische keuze en een vorm van leiderschap om als bedrijf het initiatief te nemen om duurzame gedragsverandering te stimuleren. Door bewustwording ten aanzien van duurzaamheid bij consumenten te vergroten en ze handelingsperspectief te bieden met concrete oplossingen of producten, creëer je kansen voor je merk. Het benoemen van de vormt daarin een essentiële schakel. Ongetwijfeld dat er in het debat op 22 november nog andere succesfactoren en gevoeligheden aan de orde zullen komen. Een aanrader dus. Want een goed voorbeeld doet goed volgen.
Ook jij kunt aangeven wat volgens jou de impact van duurzaamheid op marketing is. is een online gestart om te inventariseren wat er leeft en waaraan behoefte is. Waar loop je als duurzame marketeer tegen aan? Waar ligt de balans tussen ethiek en commercie? Welke eisen worden er aan de duurzame marketeer gesteld? Klik om je visie te geven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie