Salesforce World Tour Amsterdam: it’s big. It’s huge. It’s real.

Er zijn popconcerten in Amsterdam die minder opgemerkt blijven dan de World Tour van Salesforce.

Het is niet elke dag dat een b2b-softwareleverancier 7.000 registraties weet binnen te halen voor een zakelijk evenement. En dat zullen we weten ook. De RAI is volop opgetuigd, maar de Ziggo Dome had ook makkelijk gekund. Zeker wanneer je ook het showaspect van het evenement in aanmerking neemt.

Beproefde formule

Het is inmiddels een beproefde formule op de Salesforce : ruimte voor overweldigende keynotes, ‘silent’ breakouts, en een centrale drukbezochte expo-vloer. En de inhoud? Voor elk wat wils: van high level presentaties over nieuwe manieren van klantinteractie en digitale transformatie, tot en met hands-on workshops en demo’s van de verschillende cloud oplossingen.

Floor Knoups richt zich met zijn bedrijf op het ontwikkelen van apps in de Salesforce-omgeving. Zijn bedrijf is net opgericht, maar inmiddels hebben ze al bijna 10 medewerkers. “De vraag naar apps blijft onverminderd groot. Zowel interne apps, met koppelingen tussen systemen, als ook klantgerichte apps.”

Opvallend oranje

Illustratief daarvoor is de aanwezigheid van die hier zijn nieuwe zakelijk bankieren-app laat zien. Een innovatieve app die ING in één keer op voorsprong zet bij zijn zakelijke klanten. De ING-stand krijgt veel aandacht op de beurs, niet in het minst door de opvallend oranje kleur, tussen al het blauw.

Meerderheid consumenten enthousiast over WhatsApp voor klantenservice

Salesforce publiceerde op de World Tour ook de resultaten van een onderzoek naar de wensen en ervaringen van consumenten in Nederland en België op het gebied van klantenservice. Opvallend onderzoeksresultaat is het kleine percentage consumenten dat al via WhatsApp met bedrijven communiceert: in ons land 17 procent en bij de Zuiderburen slechts 12 procent. Dit terwijl er in Nederland 9,8 miljoen privé-gebruikers zijn.

Van de bedrijven die WhatsApp wél gebruiken beveelt het gros de app van harte aan. Daarnaast zijn er behoorlijke verschillen tussen Nederlanders en Belgen ten aanzien van het delen van persoonlijke informatie met bedrijven en de populariteit van online shoppen.

Klantinformatie in ruil voor betere, persoonlijke aanbiedingen

41 procent van de Nederlandse consumenten en 56 procent van de Belgen is bereid persoonlijke informatie te delen met organisaties die daarmee hun klantenservice verbeteren – als dit helpt de producten en diensten te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De meerderheid van de professionals loopt er wel eens tegenaan dat ze een klant door een gebrek aan informatie niet meteen kunnen helpen, ondanks de aanwezige expertise in hun organisatie.

Geautomatiseerde tools gebruiken voor klantenservice heeft de toekomst

De meeste consumenten zijn van mening dat geautomatiseerde tools kunnen bijdragen aan de kwaliteit van het klantcontact (71 procent Nederland, 67 procent België). Verder wordt een goede, gepersonaliseerde service beduidend meer gewaardeerd dan leveringssnelheid. Maar liefst 82 procent verkiest een goede, gepersonaliseerde service, ook als ze daardoor langer op hun zending moeten wachten. Nederlanders en Belgen denken daar exact hetzelfde over.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie