Toekomstige senior wordt doelgroep op zich

Uit het onderzoek 'Future Seniors' van FHV/BBDO blijkt dat de senior van de nabije toekomst aanzienlijk minder tijd heeft, het leeuwendeel van de senioren zeer koopkrachtig is, maar eveneens met identiteitsproblemen kampt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook de categorisering van de leeftijd schuift steeds meer op. Wordt 50 jaar nu meestal als ondergrens gezien, in de nabije toekomst zal dat veel hoger liggen. In de reclamecampagnes zal er nog meer op senioriteit worden gecast, zij het dat de nadruk dan ligt op mentale uitstraling, in plaats van op een wat rijper uiterlijk. Onderzoeker Marjorie Dijkstal: "De seniorenmarkt wordt nog altijd als nichemarkt gezien, maar het gaat een doelgroep op zich worden."

Het onderzoek werd verricht in negen Europese landen van het FHV/BBDO-netwerk, maar vanuit Nederland gecoördineerd. De doelgroep die werd onderzocht is de huidige babyboom-generatie (45-55 jaar).

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie