Marketingbudget zelfstandige thuiszorg ongebruikt

Vanaf 1 januari 2013 mogen zelfstandige zorgverleners AWBZ-zorg (thuiszorg) verlenen. Om consumenten en organisaties op de mogelijkheden te wijzen, is op initiatief van het ministerie van VWS 20 miljoen euro uitgetrokken voor marketingactiviteiten. Met dat geld gebeurt vooralsnog helemaal niets, zo melden zorgverleners.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind 2011 zijn de Zorgkantoren Coöperatie VGZ in samenwerking met het ministerie van VWS een proef gestart met het rechtstreeks contracteren van zelfstandige thuiszorgverleners in de regio Tilburg. Deze proef was succesvol en de overheid besloot 20 miljoen euro te investeren in een landelijke uitrol van het zorgaanbod. Er zou een campagne komen waarbij organisaties en cliënten geïnformeerd zouden worden over de mogelijkheid om voor zelfstandige zorgverleners te kiezen. Tot dusverre is er geen campagne gestart.

Zelfstandige zorgverleners die van plan waren om in deze nieuwe markt actief te worden, geven aan niet over middelen te beschikken om zelf op grotere schaal marketingactiviteiten te ontplooien. Het blijft daardoor wachten op klanten. Nathalie Martina van het samenwerkingsverband Liever Thuis Zorgdienstenbureau: 'Alle voorbereidingen zijn getroffen, de zelfstandige zorgverleners staan in de startblokken om aan de slag te gaan. Alleen weten cliënten niet dat zij via de verzekeraar of zorgkantoor hun voorkeur kunnen aangeven voor een zelfstandige zorgverlener.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie