Hersenstichting wil Nederland bewust maken van het belang van gezonde hersenen

Nieuwe metaforische campagne, ‘Denk je eens in’, laat verschillende mensen in alledaagse situaties zien.

Hersenstichting wil Nederland bewust maken van het belang van gezonde hersenen
Dear

De Hersenstichting lanceert een nieuwe campagne met de titel ‘Denk je eens in’. De campagne, ontwikkeld door Dear, moet Nederlanders bewust maken van het belang van gezonde hersenen en toont verschillende mensen in alledaagse situaties. Om de doelstelling te halen maakt de stichting in communicatie-uitingen gebruik van metaforen om duidelijk te maken hoe belangrijk én hoe kwetsbaar hersenen zijn. 

Advertentie
advertisement

Gezonde hersenen voor iedereen

Zo waar als een koe stelt de hersenstichting dat je maar één stel hersenen hebt. Saskia Enneking, campagne manager bij de Hersenstichting benadrukt daarom dat dat ene stel dan ook nodig is bij alles wat gedaan, gedacht en gevoeld wordt. 'Daarom moeten ze zo gezond mogelijk gehouden worden en daar attenderen we het publiek op.’ 

De campagne is volgens de organisatie in lijn met de overall-missie van de Hersenstichting: gezonde hersenen voor iedereen. De stichting zegt om dat doel te bereiken te investeren in baanbrekende oplossingen. ‘Oplossingen om de hersenen gezond te kunnen houden, hersenaandoeningen beter te behandelen en mensen met een hersenaandoening te helpen mee te doen in de maatschappij.’

De tv-commercial

Campagne Hersenstichting: Denk je eens in...

Het Brein Museum

Om de informatieve functie van de campagne en de bewustwording over het belang van gezonde hersenen verder uit te breiden, is ook ‘Het Brein Museum’ ontwikkeld. Hersenstichting legt uit dat dit een museum is zonder openingstijden, zonder corona-richtlijnen en dat voor iedereen beschikbaar is, omdat dit museum ‘in het hoofd zit’. 

3D-audiotour door eigen hersenen

‘Samen met Lab-3 hebben we een 3D-audiotour ontwikkeld waarin je door middel van sound-effecten in je eigen hoofd meegenomen wordt langs de grote hersenen om te eindigen bij de kleine hersenen en hersenstam. In vogelvlucht is zo alles te ontdekken over deze sponsachtige massa die bestaat uit 86 miljard zenuwcellen die perfect moeten samenwerken om de meest vanzelfsprekende taken uit te voeren.’ 

Een bezoek aan het Brein Museum zou zorgen voor een verdieping in kennis over de eigen hersenen. De tour is te vinden op Spotify of via de website van de Hersenstichting.  

De campagne wordt uiterold op tv, online en in print.

Lees ook: Google parodieert Apple in commercial over 'perfect ronde' Jackplug

Credits:

Strategie, concept, productie: Dear  

Onderzoek storyboard en final cut: Bloakes 

Het Brein Museum: 

Concept, productie en pr: Gardeners  

3D-audiotour: Lab-3 

Klant: Hersenstichting 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie