Interview: Jeroen Riemens van belmerk Bliep

Bliep is vandaag gelanceerd als mobiele provider voor en door jongeren. Zes vragen aan Jeroen Riemens, medeoprichter en lid van de 'Raad van Commissarissen'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door Quinten van Hoogdalem, die stage loopt bij Adformatie.

De oprichters - een stel jongeren die de koppen bij elkaar hebben gestoken - kwamen op het idee voor Bliep omdat ze ontevreden waren over hoe het in de wereld gaat met telecom providers. Enkele weken geleden ging een online teasercampagne van start, bestaande uit en overom meer winst te maken en slechte bundels. Bliep doet hier niet aan mee. In een persconferentie vandaag benadrukten de initiatiefnemers eerst en vooral 'een eerlijke en transparante provider' te willen zijn.
Bliep hanteert hiertoe een makkelijk en overzichtelijk aanbod: voor 50 cent per dag ben je de hele dag online en kan je onbeperkt sms’en. Onbeperkt is ook echt onbeperkt en voor 25 cent per minuut kun je bellen. Het andere speciale aan Bliep is dat het opgezet is door en met jongeren en zij hierbij betrokken blijven.

Hoeveel klanten willen jullie bereiken en hoe snel?
JR: 'Alle jongeren in Nederland binnen een paar jaar.'

Doen jullie dit helemaal op eigen kracht of is er steun van een provider?
JR: 'De marketing doen we zelf. Maar we gebruiken het netwerk van T-mobile.'

Dat is toch ook een van die providers met trucjes?
JR: 'Maar dat geldt niet voor ons. Wij willen transparant en eerlijk zijn.'

Behalve dat eerlijk en transparant zijn, hoe gaan jullie de markt verder vernieuwen?
'Wij zijn simpel en wij blijven met innovatieve producten komen.

Zoals?
'Daarover mogen wij nog niet iets over zeggen.'

Kunnen we nog een campagne verwachten?
'Bliep wil goedkoop blijven, maar er komen zeker campagnes. Deze worden snel opgezet.'

Hoe weten we dat dit niet iets is dat eventjes komt en weer weg gaat?
'Dit gaat werken omdat wij een product hebben gemaakt dat jongeren willen, niet wat wat we denken dat ze willen. Daarvoor zijn de jongeren ook betrokken gebleven en hebben wij veel onderzoek gedaan.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie