KPN geeft wereldwijd podium aan dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen

'Pride Amsterdam is voor ons een echt feestje, maar wel een met een serieuze ondertoon.'

Jordanië, Kenia en Polen: drie landen waar LGBTQIA+’ers worden gediscrimineerd, onderdrukt en zelfs vervolgd. De landen scoren een onvoldoende op Equaldex en mensen kunnen er niet veilig de straat op om hun seksualiteit of gender te vieren. Daarom haalt KPN tijdens Pride Amsterdam dj’s uit deze landen naar Nederland. Zij treden op tijdens de Canal Parade als bewijs dat Pride niet tot zwijgen gebracht kan worden. De optredens worden gestreamd via het wereldwijde muziekplatform DJ Mag, waardoor ook mensen in Jordanië, Kenia, Polen en de rest van de wereld live kunnen meegenieten. 

Advertentie
advertisement

Boodschap

De boot van KPN heeft dit jaar het thema, ‘Loud & Proud’, een signaal aan de wereld dat Pride zich nooit de mond laat snoeren. KPN werkt daarom samen met DJ Mag. Het wereldwijde platform voor elektronische muziek heeft geholpen met de selectie van de dj’s en zendt een livestream van de optredens uit. Hierdoor zijn de dj-sets over de hele wereld te zien, ook in Jordanië, Kenia en Polen. Daarnaast heeft KPN bij verschillende Nederlandse media advertentieruimte ingekocht om aandacht te besteden aan het persoonlijke verhaal van de dj’s en de onderdrukking in hun land. 

Serieuze ondertoon

Hilde Garssen, Chief People Officer en lid van de Raad van Bestuur bij KPN: 'We vinden het belangrijk dat we kunnen en mee mogen varen met de Canal Parade. De Pride Amsterdam is voor ons een echt feestje, maar wel een met een serieuze ondertoon. Miljoenen mensen kunnen namelijk niet zijn wie ze echt zijn en mogen niet houden van wie ze echt houden. Hoewel we niet de illusie hebben dat wij dit wereldwijde probleem kunnen oplossen, vinden we het wel belangrijk om het aan te kaarten en aan de wereld te vertellen dat Pride zich de mond niet laat snoeren. Daarin spelen we als KPN graag een verbindende rol.'

Diversiteit en inclusie

Eerder berichtten wij over bedrijven die zichzelf tijdens Pride manifesteren als groot supporter van de lhbtqia+-gemeenschap om daar vervolgens de rest van het jaar niets meer van te laten merken. KPN laat anders zien en voert naar eigen zeggen, 'actief beleid op het gebied van diversiteit en inclusie'. De provider was de afgelopen jaren hoofdsponsor van een leerstoel aan de Universiteit van Leiden voor de acceptatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders op de werkplek en won vorig jaar de Winq Workplace Award, bedoeld voor bedrijven die zich actief inzetten voor een veilige werksfeer voor iedereen.

Credits

Klant: KPN
Creatie & Productie: HERC the Agency
Media: Mindshare
Social: A Bigger Circle
PR: HPB | Het PR Bureau

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie