Leger des Heils komt met vervolg op Truly Destroyed-campagne en biedt blik op ‘de toekomst van mode’

De bewustzijnscampagne genaamd Re-Imagine komt van de hand van bureau Cloudfactory en wordt op de Dutch Sustainable Fashion Week gelanceerd.

'Ceci n'est pas une pipe'?

Reshare, de tweedehandskleding-tak van het Leger des Heils, komt met het vervolg op de Truly Destroyed-campagne, waarmee het reageerde op de peperdure 'kapotte' sneakers van modehuis Balenciaga en zo aandacht vroeg voor de positie van daklozen.

Voor de nieuwe campagne genaamd Re-Imagine vroeg Leger des Heils Reshare vijf ontwerpers om van een tweedehands kledingstuk een ‘prêt-à-porter jurk’ te maken. Bied een blik op de duurzame toekomst van mode, zo luidde de opdracht. Het resultaat zijn 25 ‘exclusieve outfits’ die vandaag (donderdag) tijdens de Dutch Sustainable Fashion Week worden onthuld. Ook zijn de kledingstukken te zien in outdooruitingen (JCDecaux) verspreid over Amsterdam.

De campagne mikt duidelijk op het bewustzijn van de consument; gooi niet zomaar tweedehands kleding weg, is de boodschap. Cloudfactory is wederom verantwoordelijk voor de totstandkoming van de campagne. De eerdere campagne in mei werd goed ontvangen, gezien meerdere nominaties voor de komende Dutch Creativity Awards.

Oud trainingsjack

Julio Álvarez, creative director Cloudfactory: 'De bekende kunstschilder Margritte schilderde ooit een pijp en schreef daaronder: 'Ceci n'est pas une pipe'. De gedachte achter deze campagne is vergelijkbaar: we tonen een oud trainingsjack zien en laten zien dat je er nog alle kanten mee op kunt.’

César García, partner van Álvarez: 'De campagne laat de magie achter duurzame mode zien; een kledingstuk is niet altijd wat het lijkt. In de ogen van een ontwerpers kan een tweedehands kledingstuk het materiaal en de inspiratie vormen voor een compleet nieuw, verrassend kledingstuk.'

De Re-Imagine-collectie is tot maandag 10 oktober te bekijken in de Kalverstraat 203 te Amsterdam. Meer informatie hier.

Advertentie
advertisement
leger des heils campagne
Outdoor-uiting 'Re-Imagine'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie