Vaticaan gooit communicatie om

De nieuwe paus Franciscus neemt de communicatie van de Katholieke kerk op de schop. Het Vaticaan heeft McKinsey ingehuurd voor een reorganisatie van de communicatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Vaticaan geeft hiermee aan meer openheid te willen, en ook meer aansluiting bij de samenleving. In het verleden liet het buitenstaanders nooit over dit soort zaken adviseren.

Nu huurt het dus McKinsey & Company in om de communicatie onder handen te nemen. Daarnaast wordt KPMG ingeschakeld om de financiële administratie onder de loep te nemen.

Integratie

In zijn verklaring zei het Vaticaan dat McKinsey & Company is ingehuurd voor een integratie van de verschillende communicatie- outlets van het Vaticaan, waardoor het functioneel, effectief en ook modern wil gaan werken.

De versplintering van de communicatie van het Vaticaan is al lange tijd een bron van ergernis in Rome. Er zijn, naast persvoorlichting van de Heilige Stoel, onder meer de Vaticaanse krant L&; Osservatore Romano, Radio Vaticana, de Pauselijke Raad voor Sociale Communicatie en zelfs een eigen uitgeverij voor het Vaticaan.

Het Vaticaan stelde dat de contracten aan beide zijn gegund na &;een competitief aanbestedingsproces’.  Het wil niets kwijt over de hoogte van de contracten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie