Film Art&Copy, ultieme inspiratie voor online jongens

Online is de king. Het communicatievak wordt opnieuw uitgevonden, en reclamejongens zitten op de reservebank. Dat is het een beetje het beeld de laatste jaren. Het gekke is dat 'online' uiteindelijk ook draait om exact dezelfde mechanismen waarmee de grote reclame successen ooit zijn geschreven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In deze waanzinnige, en bekroonde, documentaire komen de grote Amerikaanse reclameboys aan het woord. De makers van “Just do it’, “Got Milk’, ‘I Love NY’, 'I want my MTV' en Volkswagen ‘. Ideeën die de wereld letterlijk hebben veranderd.

Dat moet ik nog maar eens zien van ‘on-line’ campagnes. In Copy & Art wordt de lat hoog gelegd voor de toekomst. Zeer genoten van deze documentaire en een aanrader voor iedereen die het vak verder wil brengen. Nog even te zien bij in Amsterdam. Dus online jongmensen…go, go, go!

Als je mij niet gelooft, ook okay. Godfather van de Nederlandse reclame journalistiek Michael van Os schrijft ook zijn aanbeveling op zijn reclameblog.nl . En ja, er zaten ook al wat slimme online kings in de zaal. Mis het niet.

Advertentie
advertisement
Advertentie