Hearst Netherlands neemt G+J Media Nederland over

Alle merken en activiteiten verhuizen mee.

Gruner + Jahr Media Nederland geeft gedrukte en digitale edities uit van Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest, alsmede Custom Content en Designer Vintage. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines.

De titels komen onder de vlag van Hearst Netherlands, dat zelf merken heeft als Cosmopolitan, ELLE, Esquire, Quote en Harper’s Bazaar. 

De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaar afgerond. De voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

Door de overname komt Hearst Netherlands op een omzet van circa 50 miljoen euro en gaat het richting driehonderd medewerkers.

G+J Media werd afgelopen zomer te koop gezet.

'Internationale merken onder één dak'
Luc van Os
, CEO van Hearst Netherlands: ‘Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen.’

Volgens Van Os is het 'uniek in de wereld' dat straks verschillende internationale merken als Vogue, ELLE en Harper's Bazaar onder één dak samenwerken. 

De logisitieke operatie (zoals de zoektocht naar een nieuw pand) heeft in een later stadium plaats, zegt Van Os. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie