Premium

Indie Amsterdam wordt uitgemaakt voor dom en plat voor 538-campagne die het niet gemaakt heeft

‘Persoonlijk vinden we de uiting ook wat plat. 538 is wel een A-merk.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reclamebureau Indie Amsterdam heeft een mededeling geplaatst op omtrent de recente abricampagne van Radio 538. De mededeling luidt als volgt:

‘Onlangs is voor Radio 538 een nieuwe abricampagne van start gegaan. Opvallend, met een randje. Omdat wij bij INDIE aan het strategisch fundament van de “Beat of the Moment”-campagne van Radio 538 hebben gewerkt, is de conclusie makkelijk getrokken dat wij ook verantwoordelijk zijn voor deze abricampagne. Dit blijkt wel uit de emotionele reacties die ons bureau krijgt toegestuurd.

Een campagne met een randje maakt altijd iets los. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen.’

Lode Schaeffer van Indie Amsterdam zegt dat het niet gaat om veel reacties, maar dat het vooral de heftigheid van de reacties was waardoor Indie zich genoodzaakt voelde om dit bericht, overigens in overleg met 538, op de site te plaatsen. Schaeffer: ‘Die reacties zijn recht op de man, we worden persoonlijk voor domme platte creatieven uitgemaakt.’

Schaeffer zegt: ‘Persoonlijk vinden we de uiting ook wat plat, maar deze reacties zouden we niet verwachten.’ Zelf zou hij niet zo snel kiezen voor zo’n platte aanpak. Schaeffer: ‘Ik denk dat de actie zelf heel goed voor 538 kan zijn, en dat de populaire, luchtige tone of voice ook bij 538 hoort. Maar 538 is wel een A merk.’

De campagne is overigens gemaakt door . Radio 538 geeft geen reactie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie