Premium

Ogilvy maakt print- en OOH-campagne voor Coca-Cola 'Choose Happiness'

Ogilvy & Mather Amsterdam maakt verhaaltjes in de vorm van de Coke-fles, waarbij het etiket is ingewisseld voor de foto bij het verhaal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor de campagne &;&;, maakte Ogilvy & Mather Amsterdam zeven verschillende buitenreclame-uitingen. Daarnaast werden er ook printadvertenties en geanimeerde uitingen voor digitale buitenreclame vervaardigd.

De met de hand gemaakte advertenties stellen elke keer het verhaal van een persoon centraal die op één of andere manier bewust kiest voor zijn of haar geluk: &;Choosing Happiness&;. De typografie waarin de verschillende verhalen zijn vormgegeven, zeggen iets over het karakter van de hoofdpersonen en over de keuzes die zij hebben gemaakt. Het design is van , die recent naar Ogilvy & Mather Amsterdam overkwam van Ogilvy Frankfurt.

De bedoeling van de verhalen is om verdieping te geven aan het gekozen en om anderen te inspireren om zelf ook te kiezen voor geluk en daar ook actie op te ondernemen.

De campagne zal te zien zijn in alle Europese key markets van Coca-Cola, Nederland valt daar ook onder.

Hieronder de buitenreclameposters. Full credits helemaal onderaan.

Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copywriter: Jesse Ridder
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Art Director/Designer: Esra Bueyuekdoganay
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account Director: Frouke Vlietstra

Productie: 100% Halal
Photographer: Maeve Stam
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producer: Berthine van Dalen
Producer: Sara Nix
Head of production photography: Roelien Hendriks

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie