Overslaan en naar de inhoud gaan

Google mag toch in China blijven

Google heeft van de Chinese regering toch de goedkeuring gekregen om op de Chinese markt te blijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voorbije dagen was grote twijfel ontstaan of in China actief kon blijven. De search engine is er sinds begin deze maand gedeeltelijk geblokkeerd. Google ging in maart zijn Chinese bezoekers omleiden naar een site in Hongkong nadat het het slachtoffer was geworden van een cyberaanval uit China. Google wilde zich niet langer schikken naar de lokale censuurwetten.

Maar omdat Google eind juni zijn Chinese internetlicentie dreigde te verliezen, opende het snel een portaalpagina in China. Toch werden bezoekers bij de eerste klik nog steeds doorgestuurd naar Hongkong. Tot ongenoegen van de regering, die de site deels blokkeerde.

China heeft nu alsnog de licentie verlengd.

Bron: De Tijd (België).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in