Overslaan en naar de inhoud gaan

Out of stock veroorzaakt 9% omzetverlies

Out of stocks staan op drie in het rijtje ergernissen van consumenten in de supermarkt. In negen procent van de gevallen leidt dit er toe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kortere rijen bij de kassa staat bovenaan het wensenlijstje van de consument. Daarna volgen: meer promoties, minder out of stocks en meer personeel in de winkel. Maar hoe handelt de consument in een out of stock situatie? De meesten (37%) kopen een ander merk. 21 Procent koopt het artikel ergens anders. Merkswitch komt het meest voor bij commodities en impulsaankopen (bier, snacks, diepvriesartikelen, toiletpapier). Voor geplande aankopen en meer gedifferentieerde artikelen gaat de consument liever naar een andere supermarkt (luiers, scheermesjes, cosmetica). 17 Procent komt later terug voor het artikel, 16 procent koopt een andere verpakking. In 9 procent van de gevallen koopt de klant helemaal niks.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in