Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee
Al lid?
Log hier in
Word abonnee
Topics
  1. Bureaus
  2. Campagnes
  3. Carriere
  4. Commerce
  5. Contentmarketing
  6. Craft
  7. Customer experience
  8. Data & insights
  9. Design
  10. Digital transformation & tech
  11. Diversiteit
  12. Effectiviteit
  13. Gedragsverandering
  14. Influencer marketing
  15. Interne communicatie
  16. Media
  17. Merkstrategie
  18. PR
  19. Privacy
  20. Programmatic
  21. Purpose Marketing
  22. Reputatiemanagement
  23. Targeting & segmentatie
auteur

Marc Oosterhout

Lees meerLees minder
  • premium
    De merkbelofte van Bols: create magic
    Merkstrategie / 31 May 2023 - 7:30

    Hoe een merkbelofte sturend is voor creatie en gedrag

    Brand Culture deel 18: het handelingsperspectief

  • premium
    Kaepernick
    Nike
    Merkstrategie / 17 April 2023 - 13:38

    Waarom Nike er beter van wordt als Adidas adverteert

    Brand Culture, deel 17: Het principe van categoriedenken. Ofwel: jezelf een relevante categorie toe-eigenen in het brein van de ontvanger.

  • premium
    Purpose Marketing / 3 January 2023 - 9:26

    Positioneringstip voor 2023: Wees zo concreet mogelijk

    Marc Oosterhout en Bastiaan Weers brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #15: Purpose of Promise?

  • premium
    De succesvolle Jochem de Bruin-campagne van de Rabobank.
    Merkstrategie / 15 November 2022 - 14:01

    'Sterke merken weten wie ze zijn.' Brand consultant Trudelies van der Poel over het begrip Identiteit

    Identiteit en merkbelofte moeten altijd hand in hand gaan, maar de kern ligt in de identiteit.

  • premium
    Merkstrategie / 25 October 2022 - 10:00

    Positioneren: energie als voorwaarde voor succes

    Marc Oosterhout en Bastiaan Weers brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #13: Energize your brand.

  • premium
    Door Rudi denkt de bierdrinker automatisch aan Heineken als er om een biertje wordt gevraagd
    Merkstrategie / 27 September 2022 - 17:00

    'Positioneren vraagt om logica'

    Marc Oosterhout geeft in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #12: De logica

  • premium
    Hudson's Bay kon haar winkels niet redden
    Merkstrategie / 28 June 2022 - 10:30

    Zichtbaarheid is onvoldoende bij positionering, het gaat om aandacht

    Marc Oosterhout en Michael Willems brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #11: Aandacht!

  • premium
    Merkstrategie / 7 June 2022 - 13:22

    Waarom het merk beleefd en geleefd moet worden

    Marc Oosterhout en Bastiaan Weers brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #10: Living the Brand

  • premium
    Nike Co-founder Bill Bowerman
    Merkstrategie / 28 April 2022 - 8:22

    'Een sterk merk bouw je niet op data'

    Marc Oosterhout en Bastiaan Weers brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #9: Let's create.

  • premium
    Colin Keapernick voor Nike
    Gedragsverandering / 2 March 2022 - 12:30

    Tijd voor een cultureel antropoloog naast de CMO

    Mensen identificeren zich met de cultuur rondom een merk. Alleen wordt dit vaak over het hoofd gezien.

  • premium
    “Boys on a Bench”, een historische advertentie van Coca-Cola voor inclusie. Het gebruik van Coke in plaats van Coca-Cola was een toonbepalende keuze.
    Merkstrategie / 29 December 2021 - 7:00

    Het is de tone-of-voice die het merk maakt

    Hoe je iets zegt, zegt veel over de inhoud en is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Deel 6 van Brand Culture.

  • premium
    Belonging, het toverwoord van AirBenB
    Merkstrategie / 7 June 2021 - 15:10

    Toverwoorden en de koningsvraag, ofwel de marketingkracht van de eenvoud

    Brand Culture deel 2

  • premium
    Blij met Disney, met Mickey Mouse-oren op
    Merkstrategie / 3 May 2021 - 17:05

    Principes van positioneren: denk groot en blijf onvoorspelbaar

    Nieuwe serie essays Brand Culture over positioneren. Deel 1: het principe van ‘Think big’.

  • Mark Rutte na bijeenkomst met Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib
    ANP Laurens van Putten
    Reputatiemanagement / 6 April 2021 - 20:58

    Sterk merk Mark Rutte valt niet om van een leugentje om eigen bestwil

    Rutte is net Houdini. Ook dit keer zal hij zijn ontsnappingsact laten zien.

  • premium
    Apple's '1984'
    Merkstrategie / 29 April 2019 - 9:05

    Zo dring je door tot het onderbewuste van de consument

    In de laatste aflevering van de serie over positionering, belicht Marc Oosterhout, met co-auteur Bastiaan Weers, het principe van Impact.

  • premium
    123RF
    Merkstrategie / 28 March 2019 - 9:28

    Waarom een merk niet zonder bereik, herhaling en umfeld kan

    In de serie over positioneringsprincipes, belicht Marc Oosterhout, deze maand met Michael Willems, het principe van Wijd & Zijd.

  • premium
    De essentie van de sociaaldemocratie.
    Merkstrategie / 6 March 2019 - 13:01

    Probeer ook eens uw basisemotie te benoemen

    In de serie over positioneringsprincipes, belichten Marc Oosterhout en Stephan Ummelen deze maand het principe van Zielenroerselen.

  • premium
    Skyline New York
    Wikimedia
    Merkstrategie / 27 January 2019 - 8:00

    Heb het lef om te vernieuwen

    Marc Oosterhout belicht elke maand een van de 12 positioneringsprincipes. Aflevering 9: het principe van Nieuw.

  • premium
    Merkstrategie / 17 December 2018 - 11:42

    Waarom merken een keiharde USP nodig hebben

    Marc Oosterhout belicht elke maand een van de 12 principes van positioneren. Deze maand aflevering #8: de noodzaak van een 'keiharde usp'.

  • premium
    123RF
    Merkstrategie / 15 November 2018 - 8:00

    Waarom je aan je klanten de 'koningsvraag' moet stellen

    Marc Oosterhout belicht elke maand een van de 12 principes van positioneren. Deze maand de ‘koningsvraag'.

Paginatie

  • Huidige pagina 1
  • Laatste pagina 2

Meer Adformatie

  • Partners
  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Nieuwsbrief
  • Adformatie Academy
  • Volledige Magazine Archief

Service & Contact

  • Contact
  • Abonneren
  • Teamabonnementen
  • Adverteren
  • Veelgestelde Vragen
  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene Voorwaarden
adformatie sijthoff media