Achtung!mcgarrybowen begint hub voor branded channels & formats

Michael Nap leidt de nieuwe unit die 'de wereld van content en social media' bij elkaar moet brengen.

Achtung!mcgarrybowen begint in samenwerking met Isobar een hub waarin brand publishing en contentproductie onder één dak samenkomen. Het wordt geen apart bureau, maar als zelfstandige unit geïntegreerd in de bureaus, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network.  

Isobar brengt de social media expertise in (met klanten als Coca-Cola, Hertog-Jan en Marktplaats) en Achtung!mcgarrybowen de strategische en creatieve kracht. Het bureau ontwikkelde onder meer Powerful Connections (Vodafone) en Volkswagen Memory Lane.

Michael Nap (foto boven) leidt de nieuwe unit. Hij werkte eerder in zowel reclame (DDB Unlimited), PR en social (The Gardeners) als tv (Talpa, Blue Circle en RTL). 'Eigenlijk gaat het bij goede content maar om twee dingen: zorg dat mensen er vrijwillig hun tijd aan willen besteden, door het super entertaining en/of informatief te maken. En zorg dat de content structureel bijdraagt aan merk- en business doelstellingen', zeg Nap. 'Er wordt op dit moment te veel content gemaakt die aan geen van beide criteria voldoet. Met deze nieuwe propositie willen we de content van onze klanten creatief en inhoudelijk een kwaliteitsimpuls geven.'

Sven Vening, Co-MD Achtung!mcgarrybowen: 'De wereld van content en social media is totaal versnipperd. Dit zorgt eerder voor méér content dan betere content en levert onze klanten een hoop onnodige complexiteit op. Contentmarketingbureaus, mediabureaus en social media agencies jagen allemaal op hetzelfde stukje van de kalender en werken met KPI’s waar iedereen wel zijn of haar gelijk in kan vinden. Wij proberen het landschap weer een beetje op te ruimen. Dat is fijner werken voor onze klanten en levert betere content op voor het publiek.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie