Alfred voegt 5 nieuwe creatieven toe aan team

Door de komst van nieuwe klanten als Amstel en Affligem en het handige neefje Freddy groeide de behoefte aan meer 'handen' op creatie.

Alfred voegt 5 nieuwe creatieven toe aan team - Stella Geurtsen, Merel den Broeder, Mitchell Diercks, Stefan Apswoude en Joost van Nistelrooij

Alfred International voegt vijf nieuwe mensen toe aan het creatie-team; senior team Stella Geurtsen en Merel den Broeder, medior team Stefan Apswoude en Mitchell Diercks en senior copywriter Joost van Nistelrooij. 

Jeroen van de Sande, creatief directeur en partner bij Alfred geeft de reden voor de uitbreiding aan: ‘Alfred groeit. En we hebben het geluk dat er nauwelijks verloop is binnen ons bureau. Dus met de komst van nieuwe klanten als Amstel en Affligem, met de komst van ons ‘handige neefje’, bureau Freddy én met meer werk voor bestaande klanten, hadden we sterk de behoefte aan meer handen op creatie.’ Jorn Kruijsen, creatief directeur en partner voegt daaraan toe: ‘Deze mensen hebben alle vijf met hun werk bewezen dat ze de Alfred ‘Happy Many’-aanpak omarmen en graag reclame maken die aanslaat bij een breed publiek. Tegelijkertijd brengen ze alle vijf een smaakje dat we nog niet hadden.’ 

Advertentie
advertisement

Stefan Apswoude en Mitchell Diercks

Alfred geeft te kennen dat medior creatief team Stefan Apswoude en Mitchell Diercks elkaar kennen van de reclameopleiding aan de Kunstacademie Willem de Kooning in Rotterdam. ‘Tijdens deze studie deden ze samen een uitwisseling van een half jaar aan de School of Visual Arts in New York. Na hun studie heeft Stefan gewerkt bij Roorda, TBWA\ en Being There. Mitchell heeft zich na een aantal jaren bij Ogilvy gericht op social advertising bij Boomerang. Daarna zijn ze beiden freelance aan de slag gegaan voor bureaus als 180 Amsterdam en Achtung.’ 

Merel den Broeder en Stella Geurtsen

Volgens het bureau gaan senior creatives Merel Den Broeder en Stella Geurtsen na een freelanceperiode voor het eerst sinds anderhalf jaar weer als team aan de slag. ‘Het tweetal begon als team in 2009 bij Indie. Daarna werkten ze onder meer samen bij Selmore. Na die tijd werkte Den Broeder freelance voor verschillende bureaus en aan klantzijde, bij G-Star. Geurtsen werkte na een tijd freelance te zijn geweest het afgelopen jaar bij Dept.’ 

Joost van Nistelrooij

‘Senior copywriter Van Nistelrooij is in 2009 begonnen bij Ogilvy’, zegt Alfred, daarna werkte hij onder meer bij Doom & Dickson en JWT, om vervolgens een jaar op reis te gaan en nog een jaar te werken bij Publicis in Australië. Na zijn terugkeer in Nederland werkte hij het afgelopen anderhalf jaar bij Roorda. Van Nistelrooij gaat een team vormen met Creative Director Jan Willem Smits.’

Lees ook: Affligem lanceert eerste campagne in Nederland: 'Maak bier, genen oorlog'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie