Alfreds 'handige neefje' Freddy moet antwoord bieden op wildgroei aan videocontent

Nieuw bureau Freddy is volgens de oprichters een makersclub van snelle denkers en doeners op het gebied van videocontent.

Niels de Kuiper en Pum Buisman.

Ex-TBWA'ers Pum Buisman (executive producer) en Niels de Kuiper (creative director) hebben onlangs het nieuwe bureau Freddy opgericht. De twee omschrijven Freddy als een makersclub van snelle denkers en doeners op het gebied van videocontent.

Volgens De Kuiper ligt de kracht van het bureau in het maken van campagneconsistente video voor alle mogelijke platforms: van digital-out-of-home tot TVC’s. 'Die focus op 'hyperconsistentie' komt voort uit de extreme fragmentatie die je overal ziet Adverteerders schakelen voor videocontent vaak noodgedwongen allerlei specialistische partijen in, omdat hun eigen bureau die discipline niet in huis heeft. Hierdoor tellen de verschillende onderdelen van de campagne niet meer bij elkaar op. Daarmee gaat vaak veel budget en dus veel effectiviteit verloren. Freddy moet daar een antwoord op bieden.'

Wildgroei aan videocontent

New York Pizza koos onlangs voor het nieuwe bureau, dat zelfstandig voor eigen klanten werkt én met mensen van Alfred voor klanten van Alfred. Managing Director Eddy Salfischberger van Alfred International omschrijft Freddy als het handige neefje van Alfred. 'Met het bureau voegen we in één klap veel makerscultuur toe aan de groep. Veel van onze klanten worstelen met hetzelfde probleem: hoe telt de wildgroei aan videocontent op voor mijn merk? Het toenemend gebruik van algoritmes in (programmatic) media zorgt ervoor dat marketeers hun content steeds beter op de juiste doelgroepen kunnen richten. De nieuwe mogelijkheden voor slimme videocontent zijn daardoor eindeloos, maar de risico’s op fragmentatie helaas ook.'

Effectiever

De afgelopen maanden heeft het nieuwe bureau samen met Alfred al proefgedraaid voor Hema. 'Verschillende campagnes zijn helemaal op de Freddy-manier bedacht en gemaakt, met Niels als Creative Director die samenwerkt met de mensen van Alfred', vertelt Salfischberger. 'Daarbij werken creatie, productie en strategie in één team, dat weer direct met de klant schakelt. Dit heeft veel voordelen voor de klant: sneller, meer content voor hetzelfde geld, consistenter en daarmee uiteindelijk vooral effectiever.'

Lees ookNieuwe merkstrategie New York Pizza: It’s the dough

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie