Arla Foods kiest Het PR Bureau voor communicatie over duurzaamheid

Amsterdamse bureau gaat in Nederland de komende drie jaar de aan de slag voor de merken van de zuivelcoöperatie.

De Zweeds-Deense zuivelcoöperatie Arla Foods heeft na een uitgebreid selectietraject gekozen voor Het PR Bureau, dat tegenwoordig als HPB door het leven gaat. Het Amsterdamse bureau gaat in Nederland de komende drie jaar de duurzaamheids- en merkcommunicatie doen voor de merken van Arla Foods.

 Arla Foods wil zuivel maken zonder negatieve gevolgen voor het klimaat. Het bedrijf wil over negen jaar zijn uitstoot met 30 procent gereduceerd hebben en in 2050 klimaatneutraal zijn.

Voor de komende jaren wil Arla Foods met haar merken Apetina, Arla, Castello, Melkunie en Lurpak inzetten op zowel duurzaamheidsthema's als purpose-campagnes.

Om nu al toe te werken naar deze duurzaamheidsdoelen van Arla Foods gaat het met HPB de lifestyle- en influencerbcampagne vormgeven voor Arla Biologisch Klimaatneutraal: de eerste biologische zuivel van Nederland die geen negatieve invloed heeft op de opwarming van de aarde.

Hiervoor reduceert Arla Foods op verschillende onderdelen in de keten de uitstoot van broeikasgassen. Daarnaast compenseert de zuivelcoöperatie alle broeikasgassen van Arla Biologisch Klimaatneutraal van koe tot koelkast.

Arla Foods is de grootste producent van biologische zuivel in de wereld en is ook in Nederland marktleider. De zuivelcoöperatie heeft 9.400 melkveehouders in zeven landen.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie