Booking.com kiest Ambassadors als partner video performance marketing 

De productiestudio maakt voor de opdracht gebruik van het eigen ontwikkelde creatief automatiseringsplatform Cube.

Booking.com kiest Ambassadors als wereldwijde partner video performance marketing 

Het digitale reisplatform Booking.com kiest na een pitchtraject het Amsterdamse productiebureau Ambassadors als wereldwijde partner voor de video performance marketing. Het bureau laat weten dat het voor de opdracht gebruik gaat maken van het eigen ontwikkelde creatieve automatiseringsplatform Cube.

Ambassadors krijgt de taak zowel de creatieve ontwikkeling te steunen als de dynamische opschaling van de wereldwijde video performance marketing van Booking.com, nu reismogelijkheden weer open gaan over de hele wereld.

Advertentie
advertisement

Integratie Cube binnen Booking.com

Ambassadors, dat vertelt eerder al voor het reisplatform gewerkt te hebben aan de visuele effecten voor de merkcampagnes van de reisgigant, is de afgelopen jaren was begonnen met het integreren van Cube om de verschillende creatieve campagnes te beheren, distribueren en lokaal aan te passen. 

'Hypergepersonaliseerde contentmarketing'

Halbo van der Klaauw, founding partner bij Ambassadors zegt dat de ontwikkeling van Cube een lange weg heeft afgelegd sinds het in 2011 vanuit het Lab van de productiestudio opstartte. ‘Om het nu te zien als het officiële video performance marketing-platform voor een wereldwijd merk als Booking.com, met zo’n divers klantenbestand waardoor hypergepersonaliseerde contentmarketing nodig is, zijn dingen waar je van droomt.’

'Efficiëntere workflows vinden'

Diederik Veelo, hoofd innovatie bij Ambassadors en oprichter van Cube, wil daar nog iets dieper op ingaan en legt uit dat Cube opgericht is vanuit de drive om efficiëntere creatieve-productie-workflows te vinden. ‘Het winnen van deze pitch is een belangrijke, nieuwe stap voor ons productieplatform. We kijken ernaar uit om Booking.com te ondersteunen bij het creëren en testen van datagestuurde verhalen op grote schaal.’ 

De eerste campagne van Ambassadors is naar eigen zeggen al live in sommige markten en is gericht op de eenvoud van het boeken en het annuleren van een reis binnen de booking.com-app.

Lees ook: Ook Veloretti stapt in e-bikemarkt 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie