Candid gaat internationaal met overname Britse Brand Potential

Eerste stap buiten Nederland.

V.l.n.r.: Staand: Youri van der Mijn, Tom Lovett, Chris Molloy. Zittend: Gérard Ghazarian, Mary Say, Rudiger Wanck

Candid neemt de Britse merkconsultancybureau Brand Potential over. Het bureau sluit zich aan bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen en blijven daarmee verantwoordelijk voor groei van Brand Potential. Met deze nieuwste uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform.

Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan dertig consultants in dienst. Opdrachtgevers zijn onder meer Unilever, Bayer Pharmaceuticals, Costa Coffee, innocent drinks, Coca-Cola Europacific Partners en Kaspersky.

Brand Potential is gespecialiseerd in het transformeren van merken voor versnelde groei via een methodiek die start bij gefundeerde inzichten, grondige analyse, innovatie, merkstrategie en design.

Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren. Dit is in lijn met de T-shaped filosofie van Candid, waardoor bureaus hun eigen sterktes kunnen benutten en de ondernemende spirit kunnen behouden. Daarnaast krijgen klanten toegang tot alle relevante disciplines binnen marketing, communicatie, digital, design en media.

'We vinden de culturele fit met Candid en de bureaus die actief zijn op het platform erg prettig. Candid begrijpt dat de bureaus het best kunnen presteren als zij blijven werken op de manier die het meest motiverend is voor collega’s en klanten', zegt oprichter Mary Say. 

Het is de bedoeling dat er ook een Amsterdamse tak van Brand Potential komt.

Rudiger Wanck, ceo van Candid: 'De overname van Brand Potential markeert onze eerste stap in het Verenigd Koninkrijk en het startpunt voor de ontwikkeling van de Candid platformstrategie buiten Nederland.'

Bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian: 'Toen we Candid begonnen was onze visie altijd dat Nederland een start zou moeten zijn van uiteindelijk een internationale propositie. Met het toevoegen van Brand Potential aan ons groeiende platform zetten we een eerste forse stap in onze ambities om te groeien in de UK.'

Vorige maand nam Candid in Nederland de Media Maatschap over en eerder dit jaar communicatiebureau Coopr.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie