Creatieve studio Dogstudio sluit zich aan bij Dept

Dept neemt het bedrijf over en haalt expertise op vlakken als immersieve digitale en fysieke ervaringen in huis.

Screenshot van Dogstudio-website

Bureau DEPT® neemt de creatieve studio Dogstudio over voor een onbekend bedrag. De bedrijven werkten al langer samen. Dogstudio maakt voortaan deel uit van Dept en blijft opereren onder leiding van Henry Daubrez (partner, ceo en cco) en Nicolas Moies-Delval (managing partner en cro). 

Dogstudio werkt onder meer voor Microsoft, The New York Times en Tomorrowland. De creatieve studio heeft kantoren in vier landen, waaronder Nederland (Amsterdam). Dept is een van oorsprong Amsterdams bedrijf dat sinds de oprichting in 2015 hard groeit. Het heeft inmiddels meer dan dertig kantoren verspreid over vijf continenten, met totaal meer dan drieduizend werknemers. Enkele klanten van Dept zijn Google, Philips, Eneco, Boil.com en Just Eat Takeaway. 

Advertentie
advertisement

Overnames geweigerd door waarden

Volgens de ceo van Dogstudio was er al jaren belangstelling van verschillende bedrijven, maar stuitte Dogstudio telkens op dezelfde blokkade voor een overname. Dat was waarden. In een statement licht hij toe: '[..] Onderdeel worden van iets dat groter is dan wijzelf, moet zowel vanuit menselijk als zakelijk oogpunt kloppen. Met Dept liggen we perfect op één lijn als het gaat om cultuur en we hebben dezelfde ambitie als het gaat om impact maken als digitaal bedrijf.'

Ook Dimi Albers, ceo van Dept, is blij met de overname. Hij zegt: 'Dogstudio staat over de hele wereld bekend om het op grote schaal creëren van indrukwekkende digitale ervaringen, die er fantastisch uitzien en mooie resultaten realiseren voor klanten. Maar veel belangrijker nog is dat Nicolas en Henry een prachtige cultuur hebben opgebouwd waarin het draait om het leveren van het beste werk met geweldige mensen die plezier hebben in hun werk. Creativiteit en technologie naar een hoger niveau brengen is dagelijkse kost voor het team en hun vaardigheden vergroten ons vermogen om baanbrekende immersieve ervaringen te creëren. Na een tijd met hen te hebben samengewerkt, zijn we ontzettend blij dat ze zich nu officieel bij ons voegen en we gezamenlijk op weg zijn om het beste digitale bureau ter wereld te worden.'

Advertentie